Banky své klienty za věrnost ještě příliš nehýčkají

- Levá ruka neví, co dělá pravá, tak by se dal charakterizovat vztah většiny bankovních domů k jejich klientům. Věrnost jejich barvám ocení maximálně jednotlivě, třeba o něco lepším úročením úvěru, než jakého dosáhne zákazník "z ulice". Výhody v jiných oblastech působení banky se však nekonají.

Zákazník by jistě jako dlouholetý bezproblémový uživatel osobního účtu ocenil určité výhody třeba při uzavírání životní pojistky, leasingu, stavebního spoření nebo termínovaného vkladu. To je zatím spíš vize dalšího tisíciletí.

Jaké výhody poskytujete stálým klientům?

Edita Pleskačová, tiskové oddělení Bank Austria Creditanstalt: Svým klientům nabízíme individuální podmínky. Záleží na délce a kvalitě obchodního vztahu s klientem, podle toho mu můžeme poskytnout bez zajištění například platební kartu nebo úvěrový rámec.

Šárka Vitáková, tiskové oddělení České spořitelny: O jeden a půl procenta nižší úrokovou sazbu, než je běžná, může získat bonitní klient. Jiné stálé výhody zákazníkům neposkytujeme. Pro všechny jsou ale určeny mimořádné akce, které trvají omezenou dobu, jako bylo bezplatné zavedení Sporotelu, výměna karet VISA Electron za EC/MC Variant nebo snížení vstupního poplatku u penzijního připojištění.

Jan Stolár, tiskový mluvčí ČSOB: Propojení mezi našimi službami a službami dceřinných společností, jako je třeba OB Leasing, zatím nemáme. Řada věcí je ale pro stávajícího klienta jednodušší. Jako příklad můžu uvést získání mezinárodní platební karty, které je pro stálého klienta snazší než pro nového.

Pavel Hrubý, Expandia banka: Vážíme si všech klientů stejně, a proto jim poskytujeme stejné výhody. Týkají se jak mimořádných akcí, kdy zákazníci mohu nakupovat vybrané zboží se slevou, tak stálých slev při nákupu po internetu.

Milan Kříž, Ogilvy Public Relations Worldwide, mediální zástupce GE Capital Bank: Zákazníci s "historií" mají u GE Capital Bank výhodu rychlejšího vyřízení například spotřebitelského úvěru a platí také menší poplatky za vedení účtu. Konkrétně - současný klient může mít peníze z úvěru na účtu do 24 hodin, u nového má banka dva dny na ověření poskytnutých údajů.

Jan Rezek, tiskové oddělení IPB a Poštovní spořitelny: Komplexní zvýhodnění klienta by mělo být předmětem věrnostního programu. Zatím ho nemáme, ale například v případě spotřebitelských úvěru jsou klienti s "historií" v určité výhodě.

Martin Houda, ředitel IC Banky: Stálý klient má úrokovou bonifikaci.

Markéta Dvořáčková, tiskové oddělení, Komerční banka: Zatím může poskytnout určité výhody třeba v oblasti úročení jen ředitel pobočky podle vlastního uvážení, o uceleném věrnostním programu uvažujeme.

Hana Sutryova, tiskové oddělení Raiffeisenbank: Zvláštní produkty či přesně vyčleněné výhody nebo slevy pro klienty, se kterými máme dlouhodobý vztah, nemáme. Přistupujeme však k těmto klientům individuálně a můžeme jim poskytnout nestandardní výhody či slevy, a to jak v oblasti úrokových sazeb, tak v polatcích.

Josef Řeřicha, tiskový mluvčí Union banka: Stávající klient může získat bonifikaci čili vylepšení úrokové sazby až o 1%.

Karel Ježek, tiskový mluvčí Živnostenské banky: Stálí zákazníci mají různé výhody. Patří mezi ně například program DuoBonus, kdy v závislosti na zůstatku na účtu platí klient nižší poplatky a je mu přiznáno vyšší úročení jeho peněz nebo může zdarma využít internetové bankovnictví NetBanka.