Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Banky více lákají klienty na reklamu

  23:50aktualizováno  23:50
Reklama hraje v taktice bank, jak získat klienty, stále větší roli. Za prvních osm měsíců letošního roku už utratilo sedm největších tuzemských bank 250 milionů za reklamu v tisku a televizi. Reklamní rozpočty jednotlivé banky tají jako obchodní tajemství, jejich zástupci však připouštějí, že investice rostou. Děje se tak i v souvislosti s tím, že banky omezují své aktivity v oblasti sponzoringu a zdroje přesouvají do klasické reklamy. "Výdaje na reklamu chceme využívat efektivněji, v oblasti sponzoringu se chceme orientovat pouze na vzdělávací a sociální projekty," potvrdila tento trend mluvčí Komerční banky Marie Růžičková.

Kromě Komerční banky omezily sponzorské aktivity ve sportu také IPB a ČSOB.
Nejvíce do reklamy investovala GE Capital Bank s americkými akcionáři, jejíž výdaje se podle informací společnosti A-Connect dostaly přes 60 milionů korun. Její hlavní konkurenti, tři největší tuzemské banky, utratili za reklamu zhruba o 20 milionů méně.

Údaje společnosti A-Connect jsou však oproti skutečně vynaloženým penězům o něco vyšší.

"Banky patrně utratily méně, my počítáme jejich výdaje podle ceníkových cen. Ty jsou ale velcí klienti schopni při vyjednávání s médii srazit díky velkému objemu reklamy i o třicet procent," poznamenala Martina Kárníková ze společnosti A-Connect Reklama se mění i obsahově, oproti minulosti je mnohem cílenější.

Jednotlivé kampaně se zaměřují především na propagaci konkrétních produktů pro drobnější klientelu a na podporu nových způsobů komunikace. Jde zejména o telefonní a internetové bankovnictví. "U telefonního bankovnictví jsme očekávali, že na konci roku budeme mít padesát tisíc klientů. Ale na přelomu září a října jsme jich měli již šedesát tisíc," řekl člen představenstva Komerční banky David Svojtka. Na moderní technologie se hodně zaměřuje i Živnostenská banka.

Vesměs všechny peněžní domy podporují reklamní kampaně nejrůznějšími slevami pro zřízení účtů a snazšími podmínkami pro získání úvěrů.

Od začátku roku do konce srpna vzrostl objem vkladů v bankách o 51 miliard korun, z čehož zhruba šedesát procent směřovalo do bank se zahraničními vlastníky.
Ačkoliv banky utrácejí za reklamu desítky milionů, stále v mediální oblasti nepatří mezi největší inzerenty. Žádná z bank se v prvním pololetí neumístila v první desítce, kde dominovaly firmy Danone, Nestlé, Procter & Gamble či mobilní operátoři.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.