Kromě Komerční banky omezily sponzorské aktivity ve sportu také IPB a ČSOB.
Nejvíce do reklamy investovala GE Capital Bank s americkými akcionáři, jejíž výdaje se podle informací společnosti A-Connect dostaly přes 60 milionů korun. Její hlavní konkurenti, tři největší tuzemské banky, utratili za reklamu zhruba o 20 milionů méně.
Údaje společnosti A-Connect jsou však oproti skutečně vynaloženým penězům o něco vyšší.
"Banky patrně utratily méně, my počítáme jejich výdaje podle ceníkových cen. Ty jsou ale velcí klienti schopni při vyjednávání s médii srazit díky velkému objemu reklamy i o třicet procent," poznamenala Martina Kárníková ze společnosti A-Connect Reklama se mění i obsahově, oproti minulosti je mnohem cílenější.
Jednotlivé kampaně se zaměřují především na propagaci konkrétních produktů pro drobnější klientelu a na podporu nových způsobů komunikace. Jde zejména o telefonní a internetové bankovnictví. "U telefonního bankovnictví jsme očekávali, že na konci roku budeme mít padesát tisíc klientů. Ale na přelomu září a října jsme jich měli již šedesát tisíc," řekl člen představenstva Komerční banky David Svojtka. Na moderní technologie se hodně zaměřuje i Živnostenská banka.
Vesměs všechny peněžní domy podporují reklamní kampaně nejrůznějšími slevami pro zřízení účtů a snazšími podmínkami pro získání úvěrů.
Od začátku roku do konce srpna vzrostl objem vkladů v bankách o 51 miliard korun, z čehož zhruba šedesát procent směřovalo do bank se zahraničními vlastníky.
Ačkoliv banky utrácejí za reklamu desítky milionů, stále v mediální oblasti nepatří mezi největší inzerenty. Žádná z bank se v prvním pololetí neumístila v první desítce, kde dominovaly firmy Danone, Nestlé, Procter & Gamble či mobilní operátoři.