Pražská noční můra se zhmotní za dva roky, až se uzavře Barrandovský most

  6:00aktualizováno  6:00
Barrandovský most připadá Pražanům jako relativně nová stavba. Jenže letos oslavil třicáté výročí od otevření a potřebuje opravit. Tím spíš, že jde o nejvytíženější kus silnice v Česku. Projede tudy sto čtyřicet tisíc aut denně, což vychází v průměru na sto aut za minutu.

Barandovský most v Praze. | foto: Profimedia.cz

Pokud v každém voze sedí průměrně dva lidé, převalí se přes Barrandovský most denně město o velikosti Ostravy. Proto se také vedení Prahy opravy Barrandovského mostu obávalo a oddalovalo ji, co to šlo. Délku kolon ve špičce si nikdo nedokáže představit.

Nakonec město opravu naplánovalo na rok 2020, již příští rok začnou přípravné práce. Existovala nicméně varianta, že by se s rekonstrukcí počkalo, až vedle vznikne další most pro lokální dopravu, kterému se pracovně říká Dvorecký nebo Zlíchovský.

Už letos začne projektová příprava, která bude obsahovat řešení při omezení dopravy. „V každém směru musí zůstat aspoň jeden průjezdný pruh, podobně jako při opravě Nuselského mostu,“ avizuje náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková doplnila, že projektant oprav už je vysoutěžený a v roce 2019 začnou stavbaři zkoumat stav mostu před opravami. To si sice dopravní omezení vyžádá, ale prozatím jen o víkendu.

KVÍZ: Znáte pražské mosty?

Oprava mostu bude znamenat komplikaci i pro pražskou veřejnou dopravu. „Podle našich informací bude most vždy aspoň z jedné půlky otevřen a průjezd pro MHD zůstane umožněn,“ říká mluvčí organizátora městské hromadné dopravy Ropid Filip Drápal.

Pokud jde o Zlíchovský most, architektonická soutěž na něj skončí v září. Most bude stát blíže centru než Barrandovský, vyroste poblíž plaveckého bazénu v Podolí. Má sloužit zejména pro místní provoz a pro novou tramvajovou trať.

Trpět bude Ústí i střední Čechy

Kromě modernizace D1 se v Česku chystají nebo probíhají další velké opravy silnic s uzavírkami a zúženími, které výrazně omezí řidiče. V Ústí nad Labem je v havarijním stavu obloukový Benešův most, jeden ze dvou silničních mostů, které spojují dvě půlky krajského města. Pochází z roku 1936 a nebyl stavěn na současnou těžkou dopravu.

V devadesátých letech mělo sice Ústí také jen jeden most, než se postavil ten novější, Mariánský, ale od té doby doprava zhoustla.

Už teď dopravu na mostě řídí semafory a nesmějí tam nákladní auta. Rekonstrukce Benešova mostu by měla začít v roce 2019 a trvat jeden a půl roku. Pro dopravu v severočeské metropoli to bude rovněž znamenat velkou zkoušku.

Ve Středočeském kraji odsouhlasili radní na rok 2019 dvě velké rekonstrukce silnic. Jednou je obnova silnice Zbraslav – Dolní Břežany, kterou používají řidiči mimo jiné k objíždění Prahy, a druhou výpadovka z Benešova směrem na Vlašim. Jenom oprava nenápadné pětikilometrové silnice vinoucí se Břežanským údolím bude stát 228 milionů korun.

V Královéhradeckém kraji začne v roce 2019 dostavba prodloužení dálnice D11 z Hradce Králové na Jaroměř. Dálnice je však vyprojektována tak, že vede těsně vedle stávajícího hlavního tahu z Hradce na Náchod, do Krkonoš a do Polska. Stavební práce proto omezí i provoz na současné silnici.



Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...

Personální kolotoč v ČD. Mění se šéfové odborů, vracejí náměstci

Vlaková souprava CityElefant

Po výměně na postu generálního ředitele a dozorčí rady pokračují v Českých drahách velké změny. Nové vedení spustilo...

Na koleje se vrací legendární Vindobona. České dráhy upravují názvy spojů

Vindobona, motorový vůz řady 854

V roce 2019 přibude v jízdním řádu více jednotných názvů vlakových linek. Ty nahradí doposud odlišná pojmenování...



Najdete na iDNES.cz