Společnost takto zareagovala na plošný zákaz prodeje dvacetiprocentního a silnějšího alkoholu. Úvahy o rychlé přípravě nového likéru už ve středu připustil výrobní ředitel Vladimír Darebník (více v rozhovoru zde).
Stáčení Lemondu do lahví s pozměněnou etiketou a odvoz do distribučních skladů zahájila společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka mimořádně v neděli. Během úterka už se nápoj objeví na pultech většiny českých obchodů. Zaměstnancům Becherovky příliš nepomůže, budou muset opět zůstat doma.
"Tento krok udrží naši značku v obchodech a přinese i nějaký ekonomický efekt, zmírnění ztrát. Každý den, kdy neprodáváme, nás stojí několik milionů korun. Chceme zároveň dokázat, že Becherovka umí reagovat na jakoukoliv situaci," řekl Vladimír Darebník.
Zákazník podle něho vůbec nepozná, že obsah alkoholu v Lemondu o jedno procento klesl. Tým odborníků kvůli tomu upravil a vybalancoval i recepturu. Mírně přidal ostatní ingredience, aby se nezměnila tradiční vůně a chuť likéru.
"Nebyla to prostá matematická operace," ujistil Darebník. Už v neděli se díky novince vrátila Becherovka do programu ochutnávek v Jan Becher Muzeu v centru Varů (více o problémech muzea v době prohibice čtěte zde).
Stáčení mimořádné edice Lemondu 19 % skončí v pondělí. Firma neuvažuje o tom, že by limitovaná série nahradila běžný likér s dvaceti procenty alkoholu. Věří, že vláda plošný zákaz prodeje brzy zruší.