Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zvlhčujte se, nabádá muže Beckham. L’Oréal vsadil na fotbalovou hvězdu

  14:57aktualizováno  14:57
Bývalý fotbalista a módní ikona David Beckham se spojil se s kosmetickým obrem L’Oréal, pod značkou House 99 budou vyrábět přípravky péče o muže. „Být něčí tváří nemůžu donekonečna, tak chci vytvořit byznys, kde nebudu muset být vidět,“ vysvětluje dvaačtyřicetiletý Beckham své nové kroky.

David Beckham s fotbalem skončil v roce 2013. Od té doby se svou manželkou Victorií buduje impérium, které těží z jejich slávy. | foto: Reuters

Beckham tak nově vzkazuje mužům na celém světě: Zvlhčujte se. Je to ta nejlepší věc. Řekl to při představení nové značky pánské kosmetiky House 99, kde vlastní menšinový podíl.

Spojení s globálním kosmetickým obrem L’Oréal je lukrativní příležitost. Obrat trhu s kosmetickými přípravky pro muže by totiž měl letos podle výzkumné agentury Euromonitor International vyšplhat k 50 miliardám dolarů. 

Fotbalová superstar si vybudovala svou přitažlivost nejen díky výkonům šikovného středového hráče, ale také svými účesy, které postupně začaly udávat trend. I díky tomu bylo jeho jméno spojeno s výrobky Adidas nebo Giorgio Armani.

Matce kradl šminky kvůli akné, dnes naučil muže nestydět se za make-up

Ve svém nejnovějším podniku bude Beckham prodávat krémy na obličej, oleje na vousy a pomády na vlasy, píše agentura Bloomberg. Zatímco dřív se muži zdráhali si pořídit dejme tomu balzám na projasnění očního okolí za pět set korun, dnes je to podle Beckhama čím dál normálnější. „Většina chlapů, které znám, o sebe pečuje,“ doplnil.

Do stáje L’Oréal patří mimo jiné značky Maybelline a Urban Decay, což z něj dělá světového lídra v makeupu, kde ovládá asi pětinu trhu a vede před světovou dvojkou Estée Lauder Companies. V oblasti péče o muže je ale L’Oréal za Procter & Gamble, vlastníkem značek Old Spice a Gillette, a skupinou Unilever, jíž patří deodoranty Axe a značka Dollar Shave Club.

Prodej holicích potřeb ale klesá - podle průzkumu společnosti Braun si polovina evropských mužů pěstuje strniště nebo vousy. L’Oréal tak chce dohnat lídry trhu tím, že mužům vnukne potřebu o porost jejich tváře a pleť pečovat.

Přípravky péče o muže nejsou žádnou novinkou. Společnost Beiersdorf už v roce 1986 uvedla na trh značku Nivea pro muže. Od té doby segment pánské kosmetice nabobtnal a firmy musejí reagovat na rostoucí poptávku. L’Oréal například pod svou značkou Men Expert představil krém k oživení tetování a gel na mytí vousů, Unilevel posiluje svou řadu Dove Men+Care. Německý výrobce Beiersdorf nedávno na podporu značky Nivea prohloubil své partnerství s fotbalovým klubem Real Madrid.

Jméno David Beckham se vyplatí. Denně vydělá 2,5 milionu korun

Pokud jde o značku House 99, L’Oréal ji plánuje podpořit podobně jako svou kosmetiku pro ženy. Tedy vytvořit na sítích YouTube a Instagram komunitu tzv. influencerů, kteří budou nahrávat návody, tipy a triky, jak přípravky používat.

Beckham prý bude mít vliv na veškeré kroky, od složení výrobků až po design jejich obalů. Značka by tak podle profesorky marketingu na pařížské ekonomické univerzitě HEC Gachouchy Kretzové mohla mít autenticitu a důvěryhodnost, po které mladší zákazníci baží.

Fotbalistova hvězdná kariéra v klubech Manchester United, Real Madrid a Los Angeles Galaxy, jeho módní vkus a pověst vzorného otce a manžela jsou atributy, které lidi přitahují. „Jestli někdo dokáže muže přesvědčit, aby používali víc kosmetiky, je to právě Beckham,“ míní profesorka.

Beckham pověsil fotbal na hřebík v roce 2013. O to víc začal se svou ženou Victorií pracovat na rozšíření rodinného impéria, které těží z jejich slávy. Příjmy Beckham Brand Holdings v roce 2016 dosáhly 46 milionů liber. 

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Zuckerbergovo bezpečí podražilo, Facebook denně platí stovky tisíc

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg

Facebook loni utratil za bezpečnost Marka Zuckerberga 7,3 milionu dolarů, v přepočtu 150 milionů korun. Vyplývá to ze...

Další z rubriky

Doprava budoucnosti hyperloop se blíží. První se v trubce svezou šejkové

Vizualizace projektu Hyperloop Transportation Technologies v Spojených...

Už za dva roky má být v provozu první komerční potrubní doprava na bázi technologie hyperloop. Desetikilometrová trať...

Výzva pro odvážné mlsouny: Farmáři z Francie umíchali bůčkovou zmrzlinu

Farmáři Patrice a Catherine Riautéovi vyrábí i zmrzlinu s příchutí vepřového...

Dva francouzští farmáři přišli s velmi neobvyklým gastronomickým výtvorem. Tradiční francouzská pomazánka rillette je...

Studie: V Česku není káva žádná lidovka, největší pijáci jsou Finové

Neexistují žádné důkazy o tom, že by káva s mlékem byla nebezpečná kombinace

Lidé pijí kávu více než kdy dřív, uvedla Organizace OSN pro výživu a zemědělství. Největší spotřeba je na severu...

Najdete na iDNES.cz