Zvlhčujte se, nabádá muže Beckham. L’Oréal vsadil na fotbalovou hvězdu

  14:57aktualizováno  14:57
Bývalý fotbalista a módní ikona David Beckham se spojil se s kosmetickým obrem L’Oréal, pod značkou House 99 budou vyrábět přípravky péče o muže. „Být něčí tváří nemůžu donekonečna, tak chci vytvořit byznys, kde nebudu muset být vidět,“ vysvětluje dvaačtyřicetiletý Beckham své nové kroky.

David Beckham s fotbalem skončil v roce 2013. Od té doby se svou manželkou Victorií buduje impérium, které těží z jejich slávy. | foto: Reuters

Beckham tak nově vzkazuje mužům na celém světě: Zvlhčujte se. Je to ta nejlepší věc. Řekl to při představení nové značky pánské kosmetiky House 99, kde vlastní menšinový podíl.

Spojení s globálním kosmetickým obrem L’Oréal je lukrativní příležitost. Obrat trhu s kosmetickými přípravky pro muže by totiž měl letos podle výzkumné agentury Euromonitor International vyšplhat k 50 miliardám dolarů. 

Fotbalová superstar si vybudovala svou přitažlivost nejen díky výkonům šikovného středového hráče, ale také svými účesy, které postupně začaly udávat trend. I díky tomu bylo jeho jméno spojeno s výrobky Adidas nebo Giorgio Armani.

Matce kradl šminky kvůli akné, dnes naučil muže nestydět se za make-up

Ve svém nejnovějším podniku bude Beckham prodávat krémy na obličej, oleje na vousy a pomády na vlasy, píše agentura Bloomberg. Zatímco dřív se muži zdráhali si pořídit dejme tomu balzám na projasnění očního okolí za pět set korun, dnes je to podle Beckhama čím dál normálnější. „Většina chlapů, které znám, o sebe pečuje,“ doplnil.

Do stáje L’Oréal patří mimo jiné značky Maybelline a Urban Decay, což z něj dělá světového lídra v makeupu, kde ovládá asi pětinu trhu a vede před světovou dvojkou Estée Lauder Companies. V oblasti péče o muže je ale L’Oréal za Procter & Gamble, vlastníkem značek Old Spice a Gillette, a skupinou Unilever, jíž patří deodoranty Axe a značka Dollar Shave Club.

Prodej holicích potřeb ale klesá - podle průzkumu společnosti Braun si polovina evropských mužů pěstuje strniště nebo vousy. L’Oréal tak chce dohnat lídry trhu tím, že mužům vnukne potřebu o porost jejich tváře a pleť pečovat.

Přípravky péče o muže nejsou žádnou novinkou. Společnost Beiersdorf už v roce 1986 uvedla na trh značku Nivea pro muže. Od té doby segment pánské kosmetice nabobtnal a firmy musejí reagovat na rostoucí poptávku. L’Oréal například pod svou značkou Men Expert představil krém k oživení tetování a gel na mytí vousů, Unilevel posiluje svou řadu Dove Men+Care. Německý výrobce Beiersdorf nedávno na podporu značky Nivea prohloubil své partnerství s fotbalovým klubem Real Madrid.

Jméno David Beckham se vyplatí. Denně vydělá 2,5 milionu korun

Pokud jde o značku House 99, L’Oréal ji plánuje podpořit podobně jako svou kosmetiku pro ženy. Tedy vytvořit na sítích YouTube a Instagram komunitu tzv. influencerů, kteří budou nahrávat návody, tipy a triky, jak přípravky používat.

Beckham prý bude mít vliv na veškeré kroky, od složení výrobků až po design jejich obalů. Značka by tak podle profesorky marketingu na pařížské ekonomické univerzitě HEC Gachouchy Kretzové mohla mít autenticitu a důvěryhodnost, po které mladší zákazníci baží.

Fotbalistova hvězdná kariéra v klubech Manchester United, Real Madrid a Los Angeles Galaxy, jeho módní vkus a pověst vzorného otce a manžela jsou atributy, které lidi přitahují. „Jestli někdo dokáže muže přesvědčit, aby používali víc kosmetiky, je to právě Beckham,“ míní profesorka.

Beckham pověsil fotbal na hřebík v roce 2013. O to víc začal se svou ženou Victorií pracovat na rozšíření rodinného impéria, které těží z jejich slávy. Příjmy Beckham Brand Holdings v roce 2016 dosáhly 46 milionů liber. 

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Automatizace v Amazonu selhala. Robot z uchazečů o práci vyřazoval ženy

Ilustrační snímek

V Amazonu vytvořili robota, který měl procházet životopisy uchazečů o práci a filtrovat ty nevhodné. Jenže jak se...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Najdete na iDNES.cz