Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Hodinky, ze kterých se dá jíst? Ne, reklama na semínka

  19:24aktualizováno  19:24
Zapomeňte na Apple Watch, budete chtít Bento Watch, vábí poutavá reklama na trendy hodinky. Ve skutečnosti ale propaguje japonského výrobce semínek. Inspirativně k tomu využívá nejen hodinky, ale také tradiční japonský obědový box bentó.

Reklama ukazuje jemnou motoriku pečlivého hodináře, který pracuje s drobnými součástkami. Zobrazuje také chirurga, jenž s přesností sobě vlastní porcuje zeleninu na titěrné kousky, které šéfkuchař tepelně upraví a natvaruje a nazdobí s důrazem pro detail, který u japonského díla nesmí chybět.

Výsledkem je dokonalá svačinka v hodinkách Bento sloužících jako svačinový box. Spot sice působí jako reklama na hodinky, ve skutečnosti ale propaguje prodejce rostlinných semen, kjótskou osivářskou společnost Takii Seeds.

Ztřeštěné a ukřičené. Nejlepší japonské reklamy hýří nápady

Na specifika japonské reklamy upozorňují i odborníci. Oproti fádnosti některých českých reklamních spotů hýří nápady, energičností, jsou plné detailů, které na první zhlédnutí divák nemá šanci pochytit.

Podle kreativního ředitele agentury Young & Rubicam Miroslava Pomikala se navíc japonská reklama nebere tak vážně. Jde v ní především o zaujetí a odlišení se. „Všem českým reklamním tvůrcům bych doporučoval, aby nekoukali na japonské reklamy skrz prsty a nechali se inspirovat,“ říká Pomikal.

„Japonská reklama je opravdu dost specifická. Zatímco obecně platí, že reklama je globální obor, který funguje podobně po celém světě a jednotlivá místní a kulturní specifika se často stírají, japonská reklama se obrací výhradně na japonského spotřebitele,“ vysvětluje Martin Charvát z agentury Konektor.

Autor:



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Bič na daňové optimalizace. Apple doplatí 38 miliard za peníze v zahraničí

Rozruch kolem zpomalování neutichá. Na Apple se valí desítky hromadných žalob

Nadnárodní korporace jsou kvůli daňovým optimalizacím stále častěji terčem kritiky ve Spojených státech i Evropské...

Vyměňte klasické žárovky za LED a ušetříte, vzkazuje Eurostat

LED žárovka (ilustrační snímek)

LED osvětlení šetří náklady na elektřinu, upozornil statistický úřad Evropské unie a představil srovnání napříč...

Soulské letiště otevřelo nový terminál. Nejen pro olympijské fanoušky a Čechy

Tři týdny před začátkem olympiády v jihokorejském Pchjongčchangu otevřeli na...

Letiště Inčchon v Soulu otevřelo druhý terminál. Už za pár týdnů ho čeká zatěžkávací zkouška v podobě turistů mířících...

Najdete na iDNES.cz