Bernard svou reklamou zaujal v USA. Zesměšňuje kampaň MeToo, píší noviny

  16:48aktualizováno  16:48
Kontroverzní marketing pivovaru Bernard neunikl pozornosti listu The New York Times. Američtí novináři popisují, jak se pivovar z bývalé komunistické země ocitl na sociálních sítích pod palbou části spotřebitelů kvůli údajně rasistickým a urážlivým reklamám a zlehčování kampaně proti sexuálnímu násilí.

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard. | foto: Bernard

Rozruch vzbudil humpolecký pivovar v posledních letech několikrát. Poprvé sérií billboardů s ilustrovanými „pin up“ dívkami, které představovaly nabízená piva – například černou dvanáctku, polotmavou dvanáctku nebo černou lavinu, pro jejichž propagaci kreativci z marketingu záměrně vybrali dívky s tmavou pletí (viz Rasistické, urážlivé k ženám. Bernard provokuje a opět sklízí kritiku).

Americké novináře z The New York Times však zaujala především jiná kampaň, v níž se majitel pivovaru Stanislav Bernard, respektive sám pivovar, naváží do kampaně MeToo, jež upozorňuje na oběti sexuálního násilí. Plakáty s nápisem „Svět se zbláznil. Držte se...“, vyobrazením Baby Jagy z pohádky Mrazík a symbolem kampaně #MeToo vyvolaly protichůdné reakce veřejnosti.

Fotogalerie

„To už je jen smutně směšné, jak si pan Bernard hraje na rebela. Že to zesměšňuje každého člověka, který si prošel sexuálním násilím či znásilněním, to už víme, že je pánovi ukradené. Ale že se takhle ztrapňuje a kazí si byznys i profesně...“ vyjadřuje svou nevoli s kampaní jedna uživatelka na Facebooku, kde příspěvek s reklamou posbíral na deset tisíc reakcí. „Vy jste se nepoučili, co? To opět vymýšlel pan Bernard?“ ptá se další uživatel.

Reakce jdou však oběma směry. Nemalá část lidí naopak reklamu podporuje. „Sexuální obtěžování jsem samozřejmě zažila taky, ale vyřídila jsem si to s dotyčnými hned a bylo jasno... K tomu bychom měly naše dcery vést... a ne k tomu mlčet a pak po letech dělat chudinky,“ rozebírá kampaň fanynka pivovaru. A ten jí v reakci odpovídá.

„Obvinit někoho během této kampaně je velmi jednoduché a mohou za tím být různé důvody. A i když obvinění nemusí být opodstatněné, člověku to může zničit život. To proto se nám kampaň nelíbí a rozhodli jsme se proti ní vymezit,“ stojí v příspěvku od Bernarda. 

Pivovar svůj záměr vysvětloval už dříve. Kampaň #MeToo považuje za absurdní, protože nectí presumpci neviny. „Mnohé chování, které ženy právem mužům vyčítají (osahávání, nemravné návrhy, …) jsou protiprávní, lze za ně uložit trest, ale poškozená musí podat oficiální návrh. Klíčové je, že před soudem platí presumpce neviny. Při kampani MeToo však nic takového neplatí. Pokud je kdokoli během této kampaně bez důkazů označen jako násilník, získává nesmazatelný škraloup na své pověsti, kterou mnohdy celý život buduje,“ napsala společnost v prohlášení s tím, že řada těchto obvinění byla vznesena desítky let po údajném činu a nebyla ověřena ani potvrzena.

Kampaň MeToo začala před půl rokem na Twitteru, když herečka Alyssa Milano vyzvala lidi, kteří mají zkušenost se sexuálním obtěžováním, aby se na sociální síti svěřili (jak se kampaň MeToo rozjela, jsme psali zde). Kampaň byla reakcí na aféru filmového producenta Harveyho Weinsteina, kterého ze sexuálních útoků obvinily desítky žen. Přihlásila se řada celebrit: Angelina Jolie, Gwyneth Paltrowová či Uma Thurmanová, olympijská gymnastka McKayla Maroneyová a další.

Uráží vás výše zmíněná reklama pivovaru Bernard?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 10. května 2018. Anketa je uzavřena.

Ne 23108
Ano 331
Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Virtuální zrcadlo, kdo je nejkrásnější? Technologie mění online nákup oblečení

Rtěnku, brýle i šperky je možné si v e-shopu virtuálně vyzkoušet na vlastním...

Obchody specializující se na prodej na internetu stále usilovněji vymýšlejí, jak překonat základní nevýhodu proti...

Michelinské hvězdy zvedají obrat, ale i tlak na restauratéry a kuchaře

Zleva současní držitelé michelinské hvězdy: Radek Kašpárek, Roman Paulus a...

Michelinská hvězda je pro kuchaře nebo restauratéra něco jako Oscar pro herce. Ale není to jen pocta. Ocenění „nakopne“...

V Praze začalo Čínské investiční fórum. Mezi stovkami hostů je i šéf CITIC

Delegace čínského státního konglomerátu CITIC, který převzal investice skupiny...

Na Pražském začala další velká událost, která má propojit český a čínský byznys. Dvoudenní investiční fórum hostí přes...



Najdete na iDNES.cz