Bez informací přijde nákup elektrospotřebičů dráž

Jaké možnosti má dnes zákazník, který chce koupit ledničku, pračku nebo vysavač? Bud'' nakupovat ve specializovaném obchodě, kde mu prodavači poradí, nebo zajít do hypermarketu, kde o ně v nákupních ulicích ani nezavadí.
Jaké možnosti má dnes zákazník, který chce koupit ledničku, pračku nebo vysavač? Bud' nakupovat ve specializovaném obchodě, kde mu prodavači poradí, nebo zajít do hypermarketu, kde o ně v nákupních ulicích ani nezavadí.

O prodeji v obřích halách říká ředitel agentury AMAR, která zkoumá trh s domácími spotřebiči ve střední a východní Evropě, David Fikáček: "Výrobci tento trend teprve dohánějí a přemýšlejí, jak udělat, aby se zboží prodávalo samo." Nakupující si totiž zatím těžko vybírají mezi desítkami spotřebičů, které vypadají stejně, stejně pracují a jsou stejně levné. I nákup v menších obchodech však má svá úskalí. Prodavači totiž dobře vědí, že jejich rada je větším impulsem k nákupu než veškerá reklama i doporučení známých dohromady. Například podle výsledků několika německých výzkumů spotřebitelského chování dá na radu prodavače osmdesát až pětadevadesát procent zákazníků. Taková moc samozřejmě svádí k doporučení ležáků, zastaralých modelů nebo naopak zbytečně drahých přístrojů. Jedinou obranou zákazníka tak zůstávají informace. Ještě před vstupem do obchodu je prostě třeba vždycky vědět, co chci, co potřebuji a kolik na to mám peněz. Ode dneška proto budete nacházet v příloze TEST DNES každých čtrnáct dní stránku věnovanou velkým domácím spotřebičům. V tomto čísle si můžete přečíst o ledničkách, další díly seriálu se budou týkat myček, mikrovlnek, sporáků, praček a vysavačů.

Viz Kombinace chladu... str. II


Témata: Test iDNES.cz