Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bez paragonu může být s reklamací problém

aktualizováno 
Jarmila Široká z Havlíčkova Brodu koupila s dcerou tmavomodré pyžamo, které již při prvním praní pouštělo barvu, což paní Širokou zprvu neznepokojovalo. Barva se však navíc začala otírat na prostěradlo a povlečení. Jarmila Široká šla tedy pyžamo reklamovat. Protože neměla doklad o zakoupení, v prodejně její reklamaci nepřijali. Chtěla by proto vědět, zda je skutečně doklad při reklamaci nutný.

Doklad o zaplacení zboží je nejjednodušším prostředkem, jak může zákazník prokázat, že reklamuje zboží na správném místě (tedy v prodejně, kde zboží koupil, pokud prodejce neurčil jinou záruční opravnu). Nemá-li zákazník tento doklad, musí nákup dokázat jiným způsobem. V úvahu přichází například svědectví další osoby či osob, které byly nákupu přítomny. Ale prodejce nemusí tomuto svědectví uvěřit a reklamaci může odmítnout přijmout. V tom případě může celý spor vyřešit jen soud, který rozhodne, zda paní Široká nákup pyžama dostatečně prokázala a zda jsou v prodejně povinni její reklamaci přijmout.

Občanský zákoník, § 625: Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 16, odst.1: Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta.


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

Ananas z Lidlu. Češi, Slováci a Maďaři kupují jiný než Němci a Rakušané. Je...
PŘEHLED: Další šizené potraviny. Sýrová náhražka, jablko místo pomeranče

Rozdíly v kvalitě potravin jsou i v privátních značkách řetězců. Test, který zpracoval Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické, srovnával...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.