Silnice, která povede od nádraží u telavivské univerzity do čtvrti Ramat Aviv, bude dlouhá zhruba 1,9 kilometru. Samotná nabíjecí část bude měřit téměř 600 metrů. Elektrická část zabudovaná pod povrchem silnice bude nabíjet speciálně vybavené autobusy.
Podle firmy ElectReon, která má stavbu na starosti, funguje silnice na principu měděných cívek, které budou zabudovány pod asfalt.
„Energie se přenáší z elektrické sítě do silniční infrastruktury a řídí komunikaci s blížícími se vozidly,“ uvádí web společnosti. Pokud jde o samotná vozidla, přijímače budou mít nainstalovány na podlaze, aby během jízdy přenášely energii přímo na baterii.
„Konstrukcí silnice jsme strávili posledních několik dní. V následujících týdnech ji budeme testovat a poté můžeme silnici uvést do provozu,” uvedl pro CNN mluvčí izraelské metropole.
V případě, že testovací úsek bude mít úspěch, město hodlá technologii rozšířit i do svých jiných částí. „Společně s ministerstvem dopravy plánujeme v případě úspěchu náš projekt rozšiřovat. Naším plánem je připravit se na klimatickou změnu a chceme snížit znečištění vzduchu ve městě, tím pádem podporovat vozidla na elektropohon,” říká starosta města Ron Huldai.
Testování a následné uvedení do provozu se finálně odhaduje zhruba na dva měsíce, za tu dobu bude mít provozovatel městské hromadné dopravy Dan Bus Company čas na to zavést novou pravidelnou linku.