Převažují už Češi ve vedení firmy?
Ano. Když pobočka vznikla, bylo ve vedení více cizinců, dnes je management, až na jednu výjimku, český.
Když se řekne Xerox, většině lidí se asi vybaví kopírky nebo tiskárny. Teď firma vstoupila i na trh s PC. Proč?
Xerox má přídomek vynálezce kopírovacího stroje, tím pádem i jakési "stigma kopírky". To nám na jednu stranu pomáhá, zároveň ale i handicapuje. Zákazníci vědí, že jsme v této oblasti odborníci, už ale netuší, že můžeme být odborníky v něčem, co je s tím příbuzné. Proto se nyní na českém trhu chceme více profilovat do IT trhu.
Tuzemský trh je vůbec prvním, kde Xerox počítače začal prodávat. Proč zrovna v Česku?
Byl to náš nápad, tedy pobočky Xeroxu v České republice. Tuzemský trh je v současné době jakýmsi pilotním projektem. Už teď se ale ukazuje, že to byl dobrý krok. O naše počítače je zájem a postupně se jejich prodej rozšíří i do ostatních zemí.
Říkáte, že o počítače je zájem, máte už nějaké prodejní výsledky?
Zatím je předčasné toto hodnotit, uvedli jsme je na trh teprve loni. Určitě už jsou ale dobře vnímané.
Jaké máte v oblasti PC ambice? Chcete konkurovat velkým výrobcům?
Jen částečně. Především jimi chceme doplnit naše portfolio, pravděpodobně to nebude náš hlavní byznys. Chceme také nabídnout něco, co tu ještě nebylo. Mám na mysli minipočítač Minibox II.
Jak je velký?
Asi jako dva sendviče na sobě. Pohodlně se vejde do dlaně, přitom zvládne náročné softwarové aplikace.
Kolik stojí?
Jeho cena se pohybuje od 10 tisíc výše.
Říká se, že s nástupem nových technologií se kanceláře už brzy obejdou bez papíru. Kdy tato doba nastane?
Bezpapírová kancelář je zatím mýtus a ještě dlouho jím zůstane. Navzdory všem snahám spotřeba papíru jak v České republice, tak celosvětově i nadále roste. Souvisí to s ekonomickým rozvojem ve světě.
Bez papíru se tedy zatím neobejdeme.
Ne. Oba tyto světy, tedy papírový a nepapírový, v současné době žijí vedle sebe a navzájem se doplňují. Xerox do nových technologií hodně investuje. Právě on vynalezl elektronický papír, což je elektronické médium, které má nahradit papír jako nosič informací.
Používá se už někde?
Ve světě ho využívají například retailové společnosti v obchodu, které na elektronické tabulky vypisují například aktuální ceny potravin. Jeho průmyslové uplatnění je ale zatím poměrně malé. Než se dostane do běžné praxe, bude ještě pár let trvat.
Xerox před časem představil také technologii neviditelného tisku. Jak funguje?
Jde o tisk, který po nějaké době sám zmizí. Tiskne se pomocí jiné chemické látky než klasický tonerový tisk. Jeho výhodou je především bezpečnost a také to, že papír pak můžete použít znovu.
Kdy tato novinka doputuje do českých kanceláří?
Je to hudba budoucnosti, stejně jako elektronický papír. Bude trvat pár let, než se dostane do běžné praxe.
. Kdo je Petr SichrovskýDo společnosti Xerox Czech Republic s působností v České republice a na Slovensku nastoupil ihned po studiích v roce 1997. Od roku 2004 je jejím ředitelem. Vystudoval Elektrotechnickou fakultu ČVUT, obor mikroelektronika, a složil státní zkoušku z oboru Ekonomie na fakultě Informatiky a statistiky VŠE. |