Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra o cloudy miliardářů. Bezos už není nejbohatší, opět kraluje Gates

  15:24aktualizováno  15:24
Šéf a zakladatel internetové megatržnice Amazon Jeff Bezos v čele pomyslného žebříčku nejbohatších lidí světa dlouho nepobyl. Na první místo se vrátil Bill Gates z Microsoftu. Vyplývá to z pátečního indexu superbohatých americké agentury Bloomberg. Bezos se ale díky investicím do cloudu na trůn nejspíš brzy vrátí.

Jeff Bezos a Bill Gates | foto: Profimedia.cz

Bezose ve čtvrtek do pozice světové jedničky poslala stoupající cena akcií Amazonu (více čtěte zde). Akcie společnosti, ve které Bezos drží asi 17procentní podíl, ale ve čtvrtek ke konci obchodní seance spadly po oznámení výsledků za druhé čtvrtletí.

S tím kleslo i nahodnocení Bezosova jmění a do čela miliardářského peletonu se podle indexu agentury Bloomberg vrátil Gates.

Jeff Bezos překonal Billa Gatese jako nejbohatšího člověka na světě

Moment, kdy Jeff Bezos překonal Billa Gatese jako nejbohatšího člověka na světě

Lídr internetového retailu sice oznámil silné kvartální tržby za 38 miliard dolarů, v kontrastu s nimi ale stál propad v zisku, který činil 197 milionů dolarů. Loni v polovině léta přitom Amazon hlásil o 77 procent větší zisky, 857 milionů dolarů. Za propadem stojí zejména masivní investice firmy do rozvoje vlastních technologií a produktů.

TOP 5 miliardářů

1. Bill Gates (Microsoft) $90.7 mld.

2. Jeff Bezos (Amazon) $89.3 mld.

3. Amancio Ortega (Zara) $82.7 mild.

4. Warren Buffett (Berkshire Hathaway) $74.5 mld.

5. Mark Zuckerberg (Facebook)
$72.5 mld.

Ještě před oznámením výsledků se ve čtvrtek odpoledne středoevropského času akcie obchodovaly za zhruba 1 071 dolarů za kus. V pátek v poledne stály 1 046 dolarů.

Oslabení akcií Amazonu je ale spíše jen dočasné. Cenné papíry firmy letos povyrostly již o 40 procent, což k hodnotě Bezosova majetku připsalo asi 24 miliard dolarů. Vzhledem k proměnlivému trhu cen akcií se naopak dá čekat, že dvojice technologických magnátů Gates a Bezos se o první příčku bude v následujících dnech a týdnech vzájemně přetahovat dál.

Šéfovi Amazonu nahrává i slušný nákupní apetit na on-line spotřebitelském trhu. Analytici a investoři očekávají, že akcie díky němu mají další prostor k růstu.

Souboj cloudových divizí

Obzvlášť zajímavé bude sledovat cloudové divize Amazonu a Microsoftu, tedy odvětví, kde mezi sebou obě technologické firmy v současnosti nejvíce soupeří. Umělá inteligence a výcvikový software a datová úložiště se stávají stále více nepostradatelnou součástí moderního fungování mnoha byznysových odvětví.

KOMENTÁŘ: Peníze bez práce pro všechny? Především renta pro miliardáře

A právě na to vsadil masivními investicemi i Bezos, jehož Amazon nalil čtvrtletní zisky do své cloudové divize Amazon Web Services (AWS). Ta ve čtvrtek vykázala čtvrtletní operační příjmy za 916 milionů dolarů, o 28 procent více než loni ve stejné období. Tržby AWS byly na 4,1 miliardě dolarů.

Cloudová divize konkurenčního Microsoftu Intelligent Cloud sice za první pololetí letošního roku povyrostla o 11 procent na 6,8 miliardy dolarů, její obchodní součástí je ale i kancelářský balík Office 365. Z hospodářského výsledku cloudové divize proto nelze přímo dovozovat úspěch cloudů.

Amazon tak nadále zůstává jedničkou v rychle rostoucím technologickém odvětví. Trojkou je cloudová platforma Googlu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Chladící věže elektrárny John E. Amos Power Plant ve Virginii sice nechrlí do
Turecko je o krok blíž první jaderné elektrárně. Postaví ji s Rusy

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční stavební povolení a úplné povolení by měla získat v první polovině příštího roku. Uvedla to v pátek...  celý článek

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.