Finta s údajnou pomocí pro motoristy nezabrala. Billboardy musejí pryč

  15:51aktualizováno  15:51
Silničáři u dálnic a silnic prvních tříd odstranili téměř 300 reklamních poutačů. Zmizela tak desetina nelegálně stojících billboardů, jejichž umístění v okolí komunikací od loňského září zakazuje zákon. Mezi odstraněnými poutači byly i takové, které provozovatelé označují za automaty pomoci pro řidiče. Tímto trikem se billboardáři pokoušejí plakátovací plochy ochránit před demolicí.

„Celkem k minulému týdnu odstranilo Ředitelství silnic a dálnic 85 poutačů, dalších 212 odstranili samotní provozovatelé,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Jakub Stadler. Množství reklamních zařízení, která provozovatelé likvidují, podle něj odpovídá dojednané dohodě. Ta billboardářům ukládá, aby během jednoho pracovního dne rozebrali pět poutačů.

Nově začali silničáři odstraňovat i ty poutače, na které provozovatelé přidělali schránky například s reflexními vestami a dalšími potřebami pro šoféry. Ti si je mohou za drobný poplatek v boxu koupit. Provozovatelé tak tato zařízení označují nikoliv za reklamní plochy, ale za automaty pomoci šoférům.

Fotogalerie

„Jeden takový poutač se poroučel k zemi během dneška,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. 

Šlo o jedno z prvních reklamních zařízení, na které mohli řidiči narazit při sjezdu z pražského okruhu na dálnici D11 do Hradce Králové. Ředitelství nejprve s odstraňováním těchto zařízení nespěchalo a obrátilo se kvůli tomu na ministerstvo. To ale takto upravené poutače nadále pokládá za běžné reklamní plochy, jejichž umístění v ochranném pásmu komunikací zákon neumožňuje.

Automat pro pomoc řidičům umístěný na billboardu.

Automat pro pomoc řidičům umístěný na billboardu.

Schránky s pomocí pro motoristy jsou třetím trikem, kterým chtějí billboardáři předejít demolici reklamních zařízení. 

Nejprve část provozovatelů překryla reklamní obsah českými vlajkami v domnění, že tento krok úřady při odstraňování billboardů zastaví. Podobně neúspěšný byl i následný pokus s inzerováním nedalekých restaurací, nebo benzinových pump, což zákon povoluje. Podle ministerstva dopravy však není určující aktuální funkce - rozhoduje, za jakým účelem je zařízení zkolaudováno. Odstraňované poutače tak jsou vždy povoleny jako běžné reklamní plochy.

Na praktiku umísťování mincovních automatů na reklamní poutače upozornila i obecně prospěšná společnost Kverulant. Ta poukázala na to, že se prostor pro vhazování mincí do automatu nachází ve třímetrové výšce a je proto nereálné, aby jej řidiči v nouzi skutečně mohli využít.



Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Bezzubé pokuty na D1. Stát zatím nevymohl ani jedno penále za zpoždění

Rekonstrukce dálnice D1 v srpnu 2017

Během pěti let rekonstrukce brněnské dálnice se zatím nepodařilo vymoci penále za zpoždění ani z prvních opravovaných...



Najdete na iDNES.cz