Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Billboardy od dálnic musí zmizet do pěti dnů. Pak začnou konat úřady

  10:38aktualizováno  12:50
Billboardy u dálnic a silnic I. třídy musí zmizet do pěti pracovních dnů. Řekl to ministr dopravy Dan Ťok v první den účinnosti novely zákona o provozu na pozemních komunikací. Po této lhůtě začne resort majitele billboardů vyzývat k odstranění, následně je začne zakrývat a odstraňovat Ředitelství silnic a dálnic.

„Ode dneška běží termín pěti pracovních dnů, během kterých by měly být všechny billboardy odstraněny,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Po této lhůtě ministerstvo vyzve během následujících sedmi pracovních dnů všechny vlastníky a dohledané majitele k jejich odstranění.

Fotogalerie

Pokud se tak do dalších pěti dnů nestane, pracovníci Ředitelství silnic a dálnic je do 15 dnů zakryjí a následně odstraní.

„Jinými slovy, budeme monitorovat, následně odejdou první výzvy cca v polovině měsíce a na přelomu září a října se může začít zakrývat a pak postupně demontovat nezákonné reklamní poutače. Jen na dálnicích je jich kolem tisícovky, takže to potrvá další měsíce,“ dodává ministr.

Šéf ŘSD Jan Kroupa k tomu dodal, že na odstraňování reklamních ploch je správa silnic připravena nasadit i kapacity mimo podnik.

O zneužití vlajky nejde

Vedoucí Katedry ústavního práva Univerzity Karlovy profesor Aleš Gerloch si nemyslí, že by provozovatelé billboardů překročili zákon, když na reklamní plochy umístili českou vlajku. O zneužití symbolu podle něj nejde.

"Zákon o používání státních symbolů pojednává o vlajce a v tomto případě se jedná o symbol symbolu, protože vlajka je zde nakreslená. Takže podle mého se toho ta úprava přímo netýká. V zákoně je popsáno, co je zakázáno, např. svazovat vlajku do růžice, ale to se týká přímo té látky, která je vlajkou," řekl Gerloch pro iDNES.cz.

U silnic I. třídy musí konat silniční správní úřad kraje. Ten může likvidaci billboardů provést prostřednictvím svých správ a údržeb silnic, případně se dohodnout o realizaci ohledně reklam umístěných přímo na stavbě silnice I. třídy s ŘSD.

Část provozovatelů ale už dala najevo, že zařízení dobrovolně neodstraní. Na popud Svazu provozovatelů venkovní reklamy z nich sejmula reklamní obsah a nehradila jej nekomerčním sdělením. Celkem se očekává, že by od komunikací mělo zmizet na 3 000 poutačů z celkových asi 25 000 v Česku.

Zatímco někteří provozovatelé billboardy začali odstraňovat, jiní jen reklamní sdělení nahradili státní vlajkou.

Billboardy neodstraníme. Vzdor provozovatelů trvá

„Tím jsme jednostranně podle právního výkladu, který máme k dispozici, změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením tak, jak je definuje zákon,“ uvedl v tiskovém prohlášení svaz venkovní reklamy.

Podle ministerstva ale názor svazu před soudem neobstojí.

„Jestliže byl billboard schválen jako reklamní nosič, nebo to zařízení, tak tím, že se tam vylepí nějaká jiná vlajka, tak se to být reklamním nosičem nepřestalo. Viděl jsem i vyjádření ministerstva vnitra k použití vlajky a i z toho bylo jasné, že použití vlajky na billboard, ten billboard stále zůstává billboardem,“ zopakoval Ťok slova, která uvedl už po po středečním setkání se šéfem svazu Markem Pavlasem.

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Žena na pohovoru (ilustrační snímek).
Soulad mezi postoji zaměstnance a vedením firmy je vzácný, říká poradce

Jen každá desátá firma se shoduje s postoji svých zaměstnanců. Při přijímání nových pracovníků je proto vhodné přeskočit fráze jako „změňte s námi svět“ a...  celý článek

Ilustrační snímek
Rumové aroma může být od dubna zakázané. Potravinářská komora protestuje

Potravinářská komora se důrazně ohradila proti tvrzení, že látka, která dává českému „rumu“ tradiční aroma, je rakovinotvorná. Podle ní zdraví spotřebitelů...  celý článek

Smoothies jsou husté nápoje z rozmixovaného ovoce a zeleniny.
Lidé hledají nové cesty, jak investovat. Začínají půjčovat firmám

Ekonomice se daří a lidé hledají nové cesty, jak investovat. Peníze v bankách téměř nic nenesou, investice do akcií či komodit zase vyžadují spoustu času. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.