Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chlupaté nohy i podpaží. Nová kampaň ženám říká, že holení je volba

  21:00aktualizováno  21:00
Chloupky na těle jsou pro moderní ženy společensky nepřijatelné. To ostatně dokazují i reklamy na holící strojky, ve kterých mají ženy dokonale hladké nohy už před použitím žiletky. Tedy alespoň doposud měly. Reklama na holící pěnu Billie totiž zobrazuje ženy zcela přirozeně. S chloupky v podpaží i na nohou. Současně ženy ujišťuje o tom, že holení je volba.

Zatímco reklamy na holící strojky pro muže nijak netají, že má herec před oholením na tváři vousy a na těle chlupy, ženy musejí mít v reklamních spotech hladké nohy už před samotným holením. Tento způsob prezentace tak upevňuje již zajetý standard: chloupky na ženském těle nemají co dělat. Informoval o tom internetový server britského deníku The Guardian.

Americká kampaň na holící pěnu Billie se proto rozhodla poukázat na nesmyslnost tohoto stereotypu. „Bylo nám divné, že ženy, které v reklamách na holící strojky vystupují, nemají vůbec žádné chloupky,“ řekla pro magazín Glamour spoluautorka pěny Georgina Gooleyová.  Herečky, které v nové reklamě na Gillie pěnu vystupují, proto mají před oholením chlupaté nohy i podpaží. Stejně jako každá reálná žena kdekoli na světě.

„Zobrazování žen s hladkýma nohama je zastaralé. My jsme vždycky říkali, že holení je volba. Jsou to vaše chlupy a nikdo by vám neměl říkat, jak s nimi máte zacházet,“ vysvětlila pro The Guardian Gooleyová, podle které má kampaň Billie změnit způsob, jakým jsou ženy prezentovány. Současné má pomoci i kampani Every Mother Counts (každá matka se počítá), které daruje jedno procento ze svých tržeb.

Zobrazování reálného ženského těla podpořila i fotografka Ashley Armitageová, která modelky pro kampaň nafotila: „Jak poznáte, že holící strojek skutečné funguje, když jediné, co v reklamě vidíte, je žena, která si z těla odstraňuje pěnu? A co je ještě důležitější, proč je ukazování ženských chloupků takové tabu?“

Pozitivní ohlasy ze strany žen se projevily hlavně na sociálních sítích, kde se objevují komentáře typu: „Konečně!“ nebo „Už bylo na čase.“

Autor:


Témata: žena, reklama

Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Vetešnictví skomírají, ale po některých věcech je stále sháňka

Známé vetešnictví na Újezdě zavírá.

Po revoluci se s vetešníky roztrhl pytel. Poměrně jednoduchý byznys lákal podnikatele na lehce vydělané peníze. Tento...

Obří létající „velryba“ od Airbusu má za sebou první zkušební let

Nový airbus Beluga XL poprvé vzlétl z letiště v Toulouse

Vysokokapacitní nákladní letoun Airbus Beluga XL ve čtvrtek poprvé vzlétl. Obrovský stroj, který svým vzhledem nápadně...

Další z rubriky

Superboháči sbírají pasy jako trofeje. Některá občanství se dají koupit

Ilustrační snímek

Mít druhý, třetí nebo čtvrtý pas je pro nejbohatší lidi planety jedna z trofejí, kterou chtějí mít. Nejlukrativnější je...

Marihuana boduje na burze, jde o první emisi akcií tohoto typu v historii

V Kalifornii je od roku 2018 možné pěstovat a prodávat marihuanu pro rekreační...

Kanadský pěstitel lékařské marihuany Tilray od čtvrtka obchoduje se svými podíly na newyorské burze Nasdaq. Konopná...

Na chudém čínském venkově vyroste futuristický systém Hyperloop

Vizualizace dráhy hyperloop.

Americká technologická firma Hyperloop Transportation Technologies vybuduje v čínské provincii Kuej-čou svůj...

Najdete na iDNES.cz