Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bitvu s ČD o nedotované vlaky z Prahy do Brna vyhrál RegioJet

  12:37aktualizováno  14:49
Soukromý dopravce RegioJet vyrazí od prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, poprvé se svými vlaky na trasu Praha – Brno – Bratislava. V bitvě o volné místo na trati porazil nakonec České dráhy, které ale zůstanou výrazně dominantním dopravcem na této trase. Spor o kapacitu však skončí nejspíše ještě u soudu, který může rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty zrušit.

RegioJet má ve flotile už kolem dvou stovek osobních vozů. | foto: RegioJet

Informaci o přidělení kapacity potvrdily iDNES.cz dva zdroje ze SŽDC. Data unikla už i včera na krátkou chvíli na web a do centrálního registru jízdních řádů, kde už jsou nyní vlaky RegioJetu uvedeny.

RegioJet vypraví mezi Prahou a Brnem tři páry vlaků každý den. Dva z nich budou pokračovat do Bratislavy, jeden do Starého Města u Uherského Hradiště.

Dva z celkových tří spojů budou jezdit v časech, kdy dosud jezdily České dráhy v objednávce ministerstva dopravy. Tím, že zájem provozovat je bez dorovnání ztrát projevil RegioJet, je stát přestal objednávat. Dosud na tyto vlaky České dráhy dostávaly peníze. Šlo o doplňkové spoje k nabídce railjetů a vlaků EuroCity na této trase, které jezdí většinou jen se čtyřmi vozy.

Bitva o ranní spoje

Zatímco ranní spoj z Prahy do Brna a Bratislavy a večer zpět se do jízdního řádu vešel bez problémů a bez kolize s plány Českých drah, největší spor byl o dvojici ranních vlaků z Brna do Prahy. Ty nakonec získal RegioJet.

RegioJet získal spoje v 6.09 a 7:09 z Brna, na České dráhy zbyl spoj v 8:09.

„Předprodej rezervací na tyto spoje, stejně jako na další vlakové spoje RegioJet na ostatních trasách, bude zahájen během příštího týdne. V následujících dnech RegioJet také zveřejní ceny jízdenek na tyto spoje,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Cestujícím nabídne firma standardní servis - včetně kávy a dalších nápojů zdarma, garance místa či připojení k internetu zdarma.

České dráhy v reakci uvedly, že o rozhodnutí SŽDC zatím nemají žádné oficiální informace. „Budeme se moci ve věci vyjádřit až po obdržení oficiální zprávy od SŽDC,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

PŘEHLEDNĚ: Jak se změní jízdní řády vlaků na Slovensko či do Polska

Pro Správu železniční dopravní cesty šlo o první velký případ, kdy o trasu ve stejný čas bojovali dva dopravci. Musela postupovat podle zákona o drahách, který stanoví pravidla, které vlaky mají přednost. Pro RegioJet nakonec bylo klíčové to, že získal kapacitu na Slovensku a tamější správce železnice mu kapacitu přidělil. Tím dostal přednost před Českými drahami. Ty se snažily rozhodnutí všemožně zvrátit, například u soudu se dožadovaly toho, aby SŽDC kapacitu RegioJetu nepřidělila.

České dráhy na trase mezi Prahou a Brnem v poslední době výrazně rostly jak díky nasazení nových moderních souprav, tak i nepříjemné situaci na dálnici D1, která do vlaků přilákala řadu lidí. Konkurenční boj by mohl přinést snížení cen jízdenek i další rozšíření a zkvalitnění služeb. Nové přímé spojení s Prahou získá například Hodonín, Moravský Písek nebo Zaječí.

Křišťálová Lupa 2016
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Rakušané se bouří proti německému mýtnému, podají žalobu u EU

Rakousko podá u Soudního dvora Evropské unie žalobu kvůli plánovanému zavedení mýtného pro osobní automobily v Německu. Oznámil to rakouský ministr dopravy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.