Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ať je v regálech až 15 procent výrobků černošských, vyzvala podnikatelka

  20:38
Po sérii protestů ve Spojených státech volají obyvatelé po rasové rovnoprávnosti. Například brooklynská podnikatelka si myslí, že by mělo být v obchodech přibližně 15 procent zboží pocházejícího z výroby černochů, protože by to odpovídalo podílu zastoupení Afroameričanů v zemi. Mezi některými firmami se návrh setkal už s podporou, zapojit se chce i Sephora nebo výrobce nábytku West Elm.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Podnikatelka Aurora Jamesová s návrhem přišla na sociálních sítích.

„Po smrti George Floyda jsem byla skeptická a nevěřila jsem, že by černé komunitě někdo podal pomocnou ruku. Slyšela jsem, že nějaké velké firmy chtějí Afroameričany podpořit, jako černoška a podnikatelka jsem však měla pocit, že jsou to jen prázdná slova,“ říká Jamesová, která vede společnost Brother Vellies vyrábějící obuv a doplňky, pro CNBC.

Jamesová chtěla, aby velké firmy měly jednoduchý systém, na základě kterého by mohly černošské podnikatele podpořit. Na svém instagramovém profilu proto sdílela návrh, zda by velké firmy nemohly do své nabídky zařadit alespoň 15 % produktů, které pochází od Afroameričanů. Mezi firmami, na které Jamesová apelovala byla například Sephora, Target, Walmart nebo supermarket Whole Foods.

„Tohle je to nejmenší,co pro nás můžete udělat. Mnoho vašich poboček profituje z útraty, kterou u vás dělají Afroameričané. Jiné pobočky sídlí přímo v černošských komunitách a vaše příspěvky sdílí na svých sociálních sítích. Představujeme 15 procent  populace, chce mít naše produkty stejným dílem vystaveny i ve vašich regálech,“ píše Jamesová.

Její příspěvek se na internetu stal virálním a nasbíral více než 34 tisíc označení „To se mi líbí“. Poté co se její příspěvek dostal do médií, ozvaly se první firmy, které chtěly nápad Jamesové realizovat.

@wholefoods @target @shopmedmen @walmart @saks @sephora @netaporter @barnesandnoble @homedepot I am asking you to commit to buying 15% of your products from Black owned businesses. .

So many of your businesses are built on Black spending power. So many of your stores are set up in Black communities. So many of your sponsored posts are seen on Black feeds. This is the least you can do for us. We represent 15% of the population and we need to represent 15% of your shelf space. .

Whole Foods if you were to sign on to this pledge, it could immediately drive much needed support to Black farmers. Banks will be forced to take them seriously because they will be walking in with major purchase orders from Whole Foods. Investors for the very first time will start actively seeking them out. Small businesses can turn into bigger ones. Real investment will start happening in Black businesses which will subsequently be paid forward into our Black communities. .

Dont get me wrong, I understand the complexities of this request. I am a business Woman. I have sold millions of dollars of product over the years at a business I started with $3500 at a flea market. So I am telling you we can get this figured out. This is an opportunity. It is your opportunity to get in the right side of this. .

So for all of the ‘what can we do to help?’ questions out there, this is my personal answer. #15PercentPledge .

I will get texts that this is crazy. I will get phone calls that this is too direct, too big of an ask, too this, too that. But I don’t think it’s too anything, in fact I think it’s just a start. You want to be an ally? This is what I’m asking for.

30. května 2020 v 2:46, příspěvek archivován: 10. srpna 2020 v 11:50

Jednou z prvních je parfumerie Sephora. „Hned poté, co nám Aurora zavolala jsme se shodli na tom, že je to pro nás skvělá příležitost přispět na dobrou věc,“ uvedla viceprezidentka Sephory Artemis Patricková.

Realizace návrhu Jamesové se skládá ze tří kroků. V první fázi podniky vyhradí místo na produkty od černošských firem a uzavřou s nimi smlouvy. V druhé fázi pak firma přebírá odpovědnost za svoje rozhodnutí návrh podpořit a případně vychytá slepá místa. V poslední třetí fázi pak celý nápad realizuje na ostro.

Další, kdo se připojil byl prodejce nábytku West Elm. Kromě závazku prodávat 15 % výrobců od afroamerických návrhářů se West Elm zavázal i k tomu, že 15 % všech jeho zaměstnanců budou do budoucna tvořit právě černoši.

Ačkoliv se návrh Jamesové zdá velmi jednoduchý, samotné provedení může zabrat spoustu úsilí a času. „Velké firmy nejsou schopny změny provést za noc. To ale neznamená, že se nemohou pokusit to realizovat,“ říká Jamesová.

Podle průzkumu, který si Jamesová dělala, činí momentální podíl výrobků od Afroameričanů ve velkých firmách 0,5 až 2 %. Dostát patnáctiprocentního podílu by tedy mohlo trvat roky. Podle akciového analytika Jaimeho Katze trvá přechod na nového dodavatele v průměru 6 až 9 měsíců.

Pomoc pro malé firmy

Jamesová doufá, že její návrh pomůže především malým podnikům vlastněných černochy. „Chtěla bych vědět afroamerické maloobchodníky růst a prosperovat. Myslím si totiž, že jejich produkty jsou velmi kvalitní,“ říká Jamesová.

Ve zlepšení a větší zájem o jejich produkty doufají i samotní obchodníci. Jednou z nich je i Maeva Heimová, která provozuje značku vlasové kosmetiky Bread. „Myslím, že nám to otevře dosud nepoznané možnosti a zboří to mýtus, že pokud jste černoch provozující byznys, musíte se zaměřovat pouze na černošské zákazníky,“ říká Heimová. Její produkty by se ke konci srpna měly objevit ve 110 prodejnách Sephora.

Návrh Jamesové zatím přijaly čtyři firmy a zapojit by se mělo mnoho dodavatelů. Je tedy jasné, že instagramový příspěvek něco skutečně ovlivní. „Nejdůležitější věc je ta, že lidé mají snahu dělat něco dobrého a zpřístupnit dosud přehlížené dodavatele,“ říká analytik Katz.

Jamesová ve své iniciativě ale nekončí a dál vytrvale oslovuje další firmy. „Doufám, že všechny oslovené firmy nakonec na návrh kývnou a společně budeme moct zapracovat na zlepšení podmínek pro černošské podnikatele na americkém trhu,“ dodává Jamesová závěrem.

What a difference a week makes. A little over a week ago, I wrote an Instagram post and called on four of the biggest retailers in America to commit to a #15PercentPledge. That idea quickly became a movement and and entire organization. And now today, we are thrilled to announce that, of the four businesses we named, @Sephora is the first to take the Pledge. With unparalleled influence and power, not only in the beauty industry but in retail at large, Sephora is making a historic contribution to the fight against systemic racism, economic inequality and discrimination by taking this Pledge. We commend their early leadership and look forward to working with them on their accountability and commitment as we join together in the mission to put billions back into the Black community.

10. června 2020 v 19:04, příspěvek archivován: 10. srpna 2020 v 13:37
Autor:
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Kryptopodvodník Bankman-Fried dostal 25 let. Zpronevěřil osm miliard dolarů

28. března 2024  17:07,  aktualizováno  17:43

Americký soud poslal zakladatele zkrachovalé kryptoměnové burzy FTX Sama Bankmana-Frieda na 25 let...

Palubní personál rakouských aerolinek stávkuje, dotýká se to i spojů s Prahou

28. března 2024  16:39

V Rakousku ve čtvrtek začala 36hodinová stávka palubního personálu aerolinek Austrian Airlines...

Pěstitelé v problémech. Cena vína prakticky neroste a jeho spotřeba klesá

28. března 2024  15:58

Spotřeba tichých vín, tedy ne šumivých ani perlivých vín, v České republice v loňském roce dál...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...