Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMG a Sony Music chtějí zahrát Universalu

  17:50aktualizováno  17:50
Propad v prodeji hudebních nosičů vyvolal převratné změny na trhu nahrávacích studií. BMG, hudební divize německého nakladatelského domu Bertelsmann, a japonská Sony Music spojily své síly ve společném podniku. Dosud pětka a dvojka ve světě budou zápolit o prvenství s Universal Music.

Té patří čtvrtina světového trhu, Sony Music byla dosud druhá, ale se znatelným odstupem. Její spojení s BMG do společnosti typu joint venture nebudou provázet žádné hotovostní platby.

"Obchod je založen na spojení aktiv v poměru 50:50 a nedojde k žádnému převodu hotovosti," uvedl výkonný šéf Bertelsmannu Günter Thielen.

Hlavním zájmem firem je vyvážit spojením sil negativní dopady poklesu tržeb za prodej hudby.

Obchod svede pod jednu střechu například Michaela Jacksona a skupinu Aerosmith (dosud Sony Music) a Britney Spearsovou a skupinu U2 (dosud BMG).

Společnosti zatím podepsaly nezávaznou smlouvu o porozumění (letter of intent), definitivní smlouva má být hotova do několika týdnů. Vyjádřit se k ní musejí ještě americké i evropské regulační úřady.

"Neočekáváme žádná překvapení," konstatoval Thielen. "I když vyloučit se to nedá nikdy," dodal.

Za Universal Music a nově vzniklou firmu se velikostí zařadí vydavatelství EMI Group a hudební odnož mediálního gigantu Time Warner.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.