Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW prodá Rover konsorciu Phoenix

  12:52aktualizováno  12:52
Britské konsorcium Phoenix podepsalo s německou automobilkou BMW dohodu o převzetí britského výrobce Rover Cars. Finanční podmínky dohody Phoenix ve svém sdělení neuvedl. Skupina pod vedením bývalého ředitele Roveru Johna Towerse získává práva na značky Rover Cars a MG a převezme výrobu modelů Rover 25, 45, MGF a současného modelu vozu Mini. V blízké budoucnosti zahájí rovněž výrobu modelu 75.

Phoenix prolomil nedůvěru BMW po pondělním zveřejnění příslibu americké firmy Burdale Financial z bankovní skupiny First Union podpořit převzetí 200 miliony liber (306 milionů dolarů).

BMW následně dohodu s konsorciem potvrdila a sdělila, že Phoenix za předání Roveru zaplatí pouze symbolických deset liber.

"Po intenzívních jednáních se nám podařilo najít pro Rover kupce, jehož cílem je pokračovat v provozu, což tak zabrání ztrátě tisíců pracovních míst na závodě Rover v Birminghamu, v dodavatelských odvětvích a v prodeji," uvedl k podepsané transakci generální ředitel BMW Joachim Milberg.

Akcie BMW po oznámení dohody prudce vzrostly. Proti pondělnímu závěru zpevnily o více než pět procent a poté frankfurtská burza obchodování s tímto titulem dočasně zastavila.

BMW uvedla, že transakci finančně podpoří určitými nespecifikovanými úvěry. Dobře informované zdroje agentuře Reuters řekly, že BMW zaplatí novému vlastníkovi za převzetí Roveru půl miliardy liber na pokrytí nákladů restrukturalizace včetně odstupného propouštěným zaměstnancům.

BMW později upřesnila, že Phoenix získá práva na značku MG a další značky, které figurují pouze jako dědictví. Na značku Rover si však ponechává práva BMW a Phoenix bude vyrábět vozy v licenci.

BMW totiž bude nadále vyrábět na továrně v Oxfordu salónní model 75 a hodlá pokračovat v práci na nové verzi vozu Mini.

Zprávu o předání Roveru konsorciem Phoenix přivítaly s radostí britské odbory a za pozitivní ji označil ministr obchodu a průmyslu Stephen Byers.

Ten však upozornil, že navzdory plánům udržet sériovou výrobu osobních vozů Rover je třeba na hlavním závodě firmy v Longbridge u Birmighamu počítat s výrazným propouštěním, odhadovaným kolem tisíce míst.

BMW se letos pět let po převzetí britské automobilky rozhodla, že se silně ztrátového Roveru zbaví. Jednání vedla nejprve s britskou investiční firmou Alchemy Partners, ta však minulý měsíc z předběžně dojednané transakce vycouvala.

Alchemy chtěla přetvořit Rover na malosériového výrobce prestižních sportovních vozů slavné značky MG, tento plán ovšem narážel na odpor odborů a vlády.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.