Produkci letounů řady 737 Boeing v dubnu dočasně snížil z 52 na 42 strojů měsíčně. Rozhodnutí společnosti bylo důsledkem uzemnění letadel 737 MAX po dvou tragických nehodách, které si v rozmezí pěti měsíců vyžádaly 338 obětí na životech.
Nyní bude záležet na tom, zda úřady letounům opět povolí komerční provoz. Boeing svým dodavatelům oznámil, že k opětovnému navýšení produkce dojde v případě, že se stroje vrátí na oblohu ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.
S odkazem na zainteresovaný zdroj to napsala agentura Reuters, která již dříve tento týden informovala o tom, že Boeing nabírá stovky nových zaměstnanců. Ti by měli společnosti pomoct s předáváním vyrobených letadel 737 MAX zákazníkům. Ty se totiž postupně hromadí ve skladech Boeingu, společnost přerušila jejich dodávky letos v březnu.
Plány Boeingu navýšit výrobu a počet zaměstnanců investoři četli jako náznak konce nejhorší krize v historii amerického výrobce letecké techniky. Akcie firmy zaznamenaly v posledních dnech zhruba sedmiprocentní nárůst.
Proč havarovaly Boeingy 737 Max? Firma spěchala a porušila vlastní zásady |
Přesto však stále není jisté, zda se letadla 737 MAX letos na podzim skutečně vrátí na oblohu. Ještě na konci července představitelé Boeingu připouštěli, že by mohli výrobu svého nejprodávanějšího letadla zcela zastavit.
Krize už společnost stála miliardy dolarů. Ve druhém čtvrtletí letošního roku jich Boeing prodělal 2,94 a skončil tak v nejhlubší ztrátě za posledních 10 let. Podepsalo se na tom rozhodnutí odepsat 4,9 miliardy dolarů, které firma plánuje využít na odškodnění leteckých společností, kterým uzemnění letounů 737 MAX narušilo provoz.
Ve své flotile je mají i české Smartwings, které očekávají jejich návrat až v březnu příštího roku.