Jak dlouho bude schvalování aktualizace trvat, známo není. Podle Asociace amerických pilotů je třeba certifikaci neuspěchat.
Exekutiva a americké aerolinky změny Boeingu vítají. Chtějí však, aby je důkladně prověřili odborníci.
„Pracujeme se zákazníky a světovými odborníky, abychom obnovili důvěru v náš průmysl a získali si důvěru letecké veřejnosti,“ sdělil viceprezident Boeingu pro produktovou strategii Mike Sinnett. „Díky přesnosti a důkladnosti, s níž jsme přistupovali k navrhování a testování modelu MAX 737, jsme si jistí, že změny, které provádíme, vyřeší všechny tyto nehody,“ dodal.
Na vylepšení softwaru stabilizačního systému MCAS svého nejvíce prodávaného stroje začal americký výrobce letadel pracovat po loňské říjnové nehodě Boeingu 737 MAX společnosti Lion Air v Indonésii. Letoun tehdy spadl do Jávského moře a zahynulo přitom všech 189 lidí na palubě.
Podobné okolnosti tohoto neštěstí a pádu stejného typu letounu letecké společnosti Ethiopian Airlines 10. března po startu z Addis Abeby vyvolaly otázky kolem systému MCAS. Zatím však chybějí důkazy o tom, že možným problémem byl v obou případech stejný software.
12. března 2019 |