Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Soumrak jumbojetů se blíží. Provozovat vzdušné Titaniky je drahé

  19:04aktualizováno  19:04
Zájem aerolinek o nadrozměrná letadla klesá. Po vyřazování Boeingů 747 z provozu následuje i Airbus A380. Jejich největší provozovatel, společnost Emirates požaduje záruky budoucího vývoje. Nízkorozpočtové aerolinky tlačí letecké společnosti k používání menších strojů.

Boeing 747 australské společnosti Qantas letěl ze Sydney do Johannesburgu s přidaným motorem. | foto: Qantas

V roce 2017 pokračoval trend zbavování se velkých strojů Boeingů 747 a Airbusů A380. Největším současným provozovatelem letadel Airbus A380 je společnost Emirates ze Spojených arabských emirátů se stovkou těchto strojů.

Fotogalerie

Podle stránek Flightglobal přepravce s výrobcem vyjednávají o objednávce dalších modelů, ale konečnou dohodu komplikují stále větší požadavky na záruky budoucího vývoje, které požaduje Emirates. Podle prezidenta aerolinek Emirates Tima Clarka jsou si majitelé vědomi celosvětového trendu klesajících požadavků na nákup tohoto typu stroje, citovala agentura Reuters.

Jeden z největších pronajímatelů letadel čtyřmotorových airbusů, společnost Amedeo, oznámil, že se pronajímat obří letadla nevyplatí. Raději prý začne provozovat nové aerolinky, které budou používat výhradně Airbusy A380.

Ekonomický server Quartz píše, že obrovská konkurence nízkorozpočtových aerolinek nutí výrobce letadel k přehodnocení nákladů na výrobu. Čtyřmotorové Aibus A380 a Boeing 747 spotřebují velké množství paliva. Aerolinky proto raději sahají po dvoumotorových strojích typu Boeing 777 nebo Airbus A330. Jumbojety mají také vyšší provozní náklady a jsou náročné na servis.

Archivní video: přístání Jumba v Praze

Autor:



Nejčtenější

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Česko je odkladiště vraků. Lidé kvalitu neřeší, říká šéfka AAA Auto

Generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová

Jedinou silou, která donutí Čechy výrazně omladit vozový park, je změna legislativy. Bez omezení dovozu aut starších...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Německo nestíhá snižovat emise, zvažuje MHD všude zdarma

Německo, Saské Švýcarsko. Značná část pasažérů využívá tramvaj jako...

Německá vláda hodlá v důsledku hrozící žaloby ze strany Evropské komise výrazně rozšířit opatření ke zvýšení čistoty...

Založte si sídlo v Česku, vyzvaly úřady Uber. Má být pod větší kontrolou

Ilustrační foto

Ministerstva průmyslu a obchodu a dopravy dokončují práce na nové podobě silničního zákona, který zlegalizuje provoz...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...

Najdete na iDNES.cz