Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soumrak jumbojetů se blíží. Provozovat vzdušné Titaniky je drahé

  19:04aktualizováno  19:04
Zájem aerolinek o nadrozměrná letadla klesá. Po vyřazování Boeingů 747 z provozu následuje i Airbus A380. Jejich největší provozovatel, společnost Emirates požaduje záruky budoucího vývoje. Nízkorozpočtové aerolinky tlačí letecké společnosti k používání menších strojů.

Boeing 747 australské společnosti Qantas letěl ze Sydney do Johannesburgu s přidaným motorem. | foto: Qantas

V roce 2017 pokračoval trend zbavování se velkých strojů Boeingů 747 a Airbusů A380. Největším současným provozovatelem letadel Airbus A380 je společnost Emirates ze Spojených arabských emirátů se stovkou těchto strojů.

Fotogalerie

Podle stránek Flightglobal přepravce s výrobcem vyjednávají o objednávce dalších modelů, ale konečnou dohodu komplikují stále větší požadavky na záruky budoucího vývoje, které požaduje Emirates. Podle prezidenta aerolinek Emirates Tima Clarka jsou si majitelé vědomi celosvětového trendu klesajících požadavků na nákup tohoto typu stroje, citovala agentura Reuters.

Jeden z největších pronajímatelů letadel čtyřmotorových airbusů, společnost Amedeo, oznámil, že se pronajímat obří letadla nevyplatí. Raději prý začne provozovat nové aerolinky, které budou používat výhradně Airbusy A380.

Ekonomický server Quartz píše, že obrovská konkurence nízkorozpočtových aerolinek nutí výrobce letadel k přehodnocení nákladů na výrobu. Čtyřmotorové Aibus A380 a Boeing 747 spotřebují velké množství paliva. Aerolinky proto raději sahají po dvoumotorových strojích typu Boeing 777 nebo Airbus A330. Jumbojety mají také vyšší provozní náklady a jsou náročné na servis.

Archivní video: přístání Jumba v Praze

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

Stát nechce skomírající lokálky rušit úplně, mohla by je využít elektroauta

Most přes Mladotický potok na zaniklé železniční trati Kralovice - Mladotice v...

Úředníci hledají způsob, jak zakonzervovat nevyužívané tratě. Do budoucna na nich mohou jezdit samořiditelná...

Slevy v dopravě budou nejspíš později, odklad projedná vláda

(Ilustrační snímek)

Slevy pro studenty a seniory se nejspíš odloží na září. Zástupci krajů vyzvali vládu, aby odložila start 75...

Švindly s tachometry se nedaří vymýtit, podvodníci jsou stále troufalejší

Kia cee´d

Přetáčení tachometrů u ojetých aut neustupuje. Během prvního čtvrtletí se v Česku nabízelo k prodeji 42 procent ojetin...

Najdete na iDNES.cz