Podle úterního sdělení firmy Boeing se čínské letecké společnosti budou v příštích dvaceti letech snažit udržet krok s rostoucí poptávkou čínské střední třídy po létání.
Výrobní hala Boeingu v americkém Everettu |
„Vývoj v Číně lze dát do souvislosti s rostoucí střední třídou, která se v posledních deseti letech více než ztrojnásobila a očekává se, že se v následující dekádě ještě zdvojnásobí,“ uvedl zástupce marketingového oddělení firmy Randy Tinseth.
Boeing a jeho evropský rival Airbus o podíl na čínském nejrychleji rostoucím leteckém trhu na světě soupeří. Obě firmy v zemi otevřely montážní závody.
Americká společnost zůstala prozatím ušetřena následků čínsko-americké obchodní války. Velkých letadel se čínská odvetná cla na zboží ze Spojených států zatím netýkají. Loni dodal Boeing, který sám sebe označuje za největšího amerického exportéra, více než každé čtvrté vyrobené letadlo právě do Číny.
KVÍZ: Poznáte Concorde od Tupoleva? Otestujte se ve znalostech letadel |
Firma dnes rovněž uvedla, že čínský podíl na světovém trhu komerčních letadel bude do roku 2037 činit osmnáct procent. V současnosti je to patnáct procent.
Boeing odhaduje, že se na celém světě v příštích dvaceti letech prodá 42 730 strojů v hodnotě 6,3 bilionu dolarů (zhruba 139 bilionů korun). Ještě loni podnik očekával, že světové letecké společnosti nakoupí v uvedeném období jen 41 030 letadel.