Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Louis Vuitton je pro sekretářky, tvrdí čínští boháči. Chtějí neotřelost

  12:50aktualizováno  12:50
Nosit značkové zboží je nejjednodušší cesta, jak dát na odiv své bohatství. Některé módní domy s luxusem ale začínají trpět tím, že si je může dovolit už příliš mnoho lidí. Superboháči totiž touží po ojedinělosti, a tak hledají dosud neznámé luxusní značky.

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

„Značky, které boháči nosí, začínají být důležitější než to, kolik vydělali peněz,“ píše manažer britské banky HSBC Erwan Rambourg ve své knize o bohatých Číňanech s názvem Dynastie Bling: Proč luxusu začínají vládnout čínští zákazníci („The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun“). 

Rambourg vytvořil pyramidu, na které ukazuje, jak si jednotlivé značky stojí: od každodenního luxusu kávy Starbucks po nejdražší diamanty značky Graff.

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Značky nebo produkty, které jsou jakkoli spojeny s luxusem, mohou těžit z rostoucího bohatství lidí po celém světě. Konkrétně v Číně se trh s luxusním zbožím velmi rychle zotavuje necelé čtyři roky poté, kdy jej zabrzdily protikorupční zásahy prezidenta Si Ťin-pchinga.

Podle HSBC by mohla být překonána i letošní předpověď desetiprocentního růstu trhu s luxusem (versus 7 procent celosvětově), podotkla agentura Bloomberg

Některé značky se ale staly příliš snadno dostupnými na to, aby zůstaly pro suberboháče přitažlivé. Mnoho majetných Číňanů považuje například značku Louis Vuitton za „značku pro sekretářky“, píše list Independent.

„Louis Vuitton se stal příliš obyčejnou značkou,“ cituje Shaun Rein, šéf čínské výzkumné agentury China Market Research Group, jednu z čínských miliardářek. „Má ji každý, vidíte ji v každé pekingské restauraci. Dávám přednost značce Chanel nebo Bottega Veneta, které jsou exkluzivnější,“ pokračuje nejmenovaná žena.

Podobným potížím s reputací čelí i módní dům Gucci. Zboží na míru a méně známé evropské značky jako Bottega Veneta ale letí vzhůru. Velmi bohatí lidé totiž dychtí zvláště po neznámých značkách.

Tahle letenka není pro každého. Za 18 tisíc dolarů se topíte v luxusu

„V Paříži kupuji značku Maison Ullens - je to francouzská značka vyráběná v Itálii,“ říká Sara Jane Ho, zakladatelka elitní čínské školy Institute Sarita. „Když jsem se vrátila zpátky do Číny, všichni mí studenti chtěli vědět, odkud mám oblečení. Nakonec to dopadlo tak, že se má škola stala prodejním místem této značky, protože studenti ji opravdu milují,“ doplnila.

Na vrcholu toho, co bohatí lidé vyhledávají, stojí i nadále věci na míru. Podle Rambourga je to segment neomezených možností i cen.

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KLDR čaruje s rozpočtem jak Voldemort. Její lži drásaly i otrlé Sověty

Severokorejský diktátor Kim Čong-un na vojenské přehlídce v Pchjongjangu (15....

Představte si státní rozpočet, který vykazuje stálý růst, notně podporuje rozvoj vědy i technologií, velkou část...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Další z rubriky

Čínská farma chová miliardy švábů na výrobu léků, lidé se bojí katastrofy

Při otvírání žirafince v jihlavské zoo byla k vidění zajímavá hmyzí show s

Pro většinu lidí jsou švábi nepříjemní škůdci. Někdo je ale pokládá za skvělou pochoutku na smažení, navíc pro miliony...

Většina milionářů věří, že bude žít nad 100 let. I proto investuje do zdravotnictví

Milionář

Velká část milionářů z nedávného průzkumu UBS Group se domnívá, že bude žít déle než 100 let. Většina z nich pokládá...

Deutsche Bank omylem odeslala 35 miliard, příjemce se dlouho neradoval

Centrála Deutsche Bank ve Frankfurtu nad Mohanem.

Nepříjemná chyba se stala největší německé bance Deutsche Bank. V březnu omylem odeslala platbu, jež byla o pět miliard...

Najdete na iDNES.cz