Louis Vuitton je pro sekretářky, tvrdí čínští boháči. Chtějí neotřelost

  12:50aktualizováno  12:50
Nosit Louis Vuitton a další značkové zboží je nejjednodušší cesta, jak dát na odiv své bohatství. Některé módní domy s luxusem ale začínají trpět tím, že si je může dovolit už příliš mnoho lidí. Superboháči totiž touží po ojedinělosti, a tak hledají dosud neznámé luxusní značky.

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

„Značky, které boháči nosí, začínají být důležitější než to, kolik vydělali peněz,“ píše manažer britské banky HSBC Erwan Rambourg ve své knize o bohatých Číňanech s názvem Dynastie Bling: Proč luxusu začínají vládnout čínští zákazníci („The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun“). 

Rambourg vytvořil pyramidu, na které ukazuje, jak si jednotlivé značky stojí: od každodenního luxusu kávy Starbucks po nejdražší diamanty značky Graff.

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Značky nebo produkty, které jsou jakkoli spojeny s luxusem, mohou těžit z rostoucího bohatství lidí po celém světě. Konkrétně v Číně se trh s luxusním zbožím velmi rychle zotavuje necelé čtyři roky poté, kdy jej zabrzdily protikorupční zásahy prezidenta Si Ťin-pchinga.

Podle HSBC by mohla být překonána i letošní předpověď desetiprocentního růstu trhu s luxusem (versus 7 procent celosvětově), podotkla agentura Bloomberg

Některé značky se ale staly příliš snadno dostupnými na to, aby zůstaly pro suberboháče přitažlivé. Mnoho majetných Číňanů považuje například značku Louis Vuitton za „značku pro sekretářky“, píše list Independent.

„Louis Vuitton se stal příliš obyčejnou značkou,“ cituje Shaun Rein, šéf čínské výzkumné agentury China Market Research Group, jednu z čínských miliardářek. „Má ji každý, vidíte ji v každé pekingské restauraci. Dávám přednost značce Chanel nebo Bottega Veneta, které jsou exkluzivnější,“ pokračuje nejmenovaná žena.

Podobným potížím s reputací čelí i módní dům Gucci. Zboží na míru a méně známé evropské značky jako Bottega Veneta ale letí vzhůru. Velmi bohatí lidé totiž dychtí zvláště po neznámých značkách.

Tahle letenka není pro každého. Za 18 tisíc dolarů se topíte v luxusu

„V Paříži kupuji značku Maison Ullens - je to francouzská značka vyráběná v Itálii,“ říká Sara Jane Ho, zakladatelka elitní čínské školy Institute Sarita. „Když jsem se vrátila zpátky do Číny, všichni mí studenti chtěli vědět, odkud mám oblečení. Nakonec to dopadlo tak, že se má škola stala prodejním místem této značky, protože studenti ji opravdu milují,“ doplnila.

Na vrcholu toho, co bohatí lidé vyhledávají, stojí i nadále věci na míru. Podle Rambourga je to segment neomezených možností i cen.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Konopí způsobí revoluci na světových trzích, hitem budou marihuanové nápoje

Ilustrační snímek

Akcie konopných firem lámou v posledních měsících na světových burzách rekordy. Tento vývoj, společně s legalizací...

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...

Čína zpomaluje, vykázala nejnižší hospodářský růst od počátku krize

Ilustrační snímek

Růst čínské ekonomiky ve třetím čtvrtletí tohoto roku zpomalil na 6,5 procenta v porovnání s 6,7 procenta v předchozím...



Najdete na iDNES.cz