Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Louis Vuitton je pro sekretářky, tvrdí čínští boháči. Chtějí neotřelost

  12:50aktualizováno  12:50
Nosit značkové zboží je nejjednodušší cesta, jak dát na odiv své bohatství. Některé módní domy s luxusem ale začínají trpět tím, že si je může dovolit už příliš mnoho lidí. Superboháči totiž touží po ojedinělosti, a tak hledají dosud neznámé luxusní značky.

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

„Značky, které boháči nosí, začínají být důležitější než to, kolik vydělali peněz,“ píše manažer britské banky HSBC Erwan Rambourg ve své knize o bohatých Číňanech s názvem Dynastie Bling: Proč luxusu začínají vládnout čínští zákazníci („The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun“). 

Rambourg vytvořil pyramidu, na které ukazuje, jak si jednotlivé značky stojí: od každodenního luxusu kávy Starbucks po nejdražší diamanty značky Graff.

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Značky nebo produkty, které jsou jakkoli spojeny s luxusem, mohou těžit z rostoucího bohatství lidí po celém světě. Konkrétně v Číně se trh s luxusním zbožím velmi rychle zotavuje necelé čtyři roky poté, kdy jej zabrzdily protikorupční zásahy prezidenta Si Ťin-pchinga.

Podle HSBC by mohla být překonána i letošní předpověď desetiprocentního růstu trhu s luxusem (versus 7 procent celosvětově), podotkla agentura Bloomberg

Některé značky se ale staly příliš snadno dostupnými na to, aby zůstaly pro suberboháče přitažlivé. Mnoho majetných Číňanů považuje například značku Louis Vuitton za „značku pro sekretářky“, píše list Independent.

„Louis Vuitton se stal příliš obyčejnou značkou,“ cituje Shaun Rein, šéf čínské výzkumné agentury China Market Research Group, jednu z čínských miliardářek. „Má ji každý, vidíte ji v každé pekingské restauraci. Dávám přednost značce Chanel nebo Bottega Veneta, které jsou exkluzivnější,“ pokračuje nejmenovaná žena.

Podobným potížím s reputací čelí i módní dům Gucci. Zboží na míru a méně známé evropské značky jako Bottega Veneta ale letí vzhůru. Velmi bohatí lidé totiž dychtí zvláště po neznámých značkách.

Tahle letenka není pro každého. Za 18 tisíc dolarů se topíte v luxusu

„V Paříži kupuji značku Maison Ullens - je to francouzská značka vyráběná v Itálii,“ říká Sara Jane Ho, zakladatelka elitní čínské školy Institute Sarita. „Když jsem se vrátila zpátky do Číny, všichni mí studenti chtěli vědět, odkud mám oblečení. Nakonec to dopadlo tak, že se má škola stala prodejním místem této značky, protože studenti ji opravdu milují,“ doplnila.

Na vrcholu toho, co bohatí lidé vyhledávají, stojí i nadále věci na míru. Podle Rambourga je to segment neomezených možností i cen.

Autor:



Nejčtenější

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Googlu reklama „sype“ desítky miliard, škodí mu ale agresivní inzerce

Vyhledávání Google

Google vytváří reklamy v aplikacích pro chytré telefony ve větším množství než jakákoliv jiná technologická společnost....

Bez práce a vyhlídky žádné. Bída je nejvíce cítit ve Venezuele

Venezuelská vláda nařídila snížit ceny některých druhů potravin, v Caracasu se...

Nejbídnějšími ekonomikami světa jsou Venezuela a Jihoafrická republika, naopak nejlépe jsou na tom Thajsko, Singapur či...

Slováci si polepší. Vláda zvýší příplatky za práci o víkendech a svátcích

Fronta u pokladny Kauflandu v Bohdalci

Zaměstnanci na Slovensku dostanou za práci v noci, o víkendech a o svátcích přidáno. Parlament ve středu velkou...

Najdete na iDNES.cz