Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Louis Vuitton je pro sekretářky, tvrdí čínští boháči. Chtějí neotřelost

  12:50aktualizováno  12:50
Nosit Louis Vuitton a další značkové zboží je nejjednodušší cesta, jak dát na odiv své bohatství. Některé módní domy s luxusem ale začínají trpět tím, že si je může dovolit už příliš mnoho lidí. Superboháči totiž touží po ojedinělosti, a tak hledají dosud neznámé luxusní značky.

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

„Značky, které boháči nosí, začínají být důležitější než to, kolik vydělali peněz,“ píše manažer britské banky HSBC Erwan Rambourg ve své knize o bohatých Číňanech s názvem Dynastie Bling: Proč luxusu začínají vládnout čínští zákazníci („The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun“). 

Rambourg vytvořil pyramidu, na které ukazuje, jak si jednotlivé značky stojí: od každodenního luxusu kávy Starbucks po nejdražší diamanty značky Graff.

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Značky nebo produkty, které jsou jakkoli spojeny s luxusem, mohou těžit z rostoucího bohatství lidí po celém světě. Konkrétně v Číně se trh s luxusním zbožím velmi rychle zotavuje necelé čtyři roky poté, kdy jej zabrzdily protikorupční zásahy prezidenta Si Ťin-pchinga.

Podle HSBC by mohla být překonána i letošní předpověď desetiprocentního růstu trhu s luxusem (versus 7 procent celosvětově), podotkla agentura Bloomberg

Některé značky se ale staly příliš snadno dostupnými na to, aby zůstaly pro suberboháče přitažlivé. Mnoho majetných Číňanů považuje například značku Louis Vuitton za „značku pro sekretářky“, píše list Independent.

„Louis Vuitton se stal příliš obyčejnou značkou,“ cituje Shaun Rein, šéf čínské výzkumné agentury China Market Research Group, jednu z čínských miliardářek. „Má ji každý, vidíte ji v každé pekingské restauraci. Dávám přednost značce Chanel nebo Bottega Veneta, které jsou exkluzivnější,“ pokračuje nejmenovaná žena.

Podobným potížím s reputací čelí i módní dům Gucci. Zboží na míru a méně známé evropské značky jako Bottega Veneta ale letí vzhůru. Velmi bohatí lidé totiž dychtí zvláště po neznámých značkách.

Tahle letenka není pro každého. Za 18 tisíc dolarů se topíte v luxusu

„V Paříži kupuji značku Maison Ullens - je to francouzská značka vyráběná v Itálii,“ říká Sara Jane Ho, zakladatelka elitní čínské školy Institute Sarita. „Když jsem se vrátila zpátky do Číny, všichni mí studenti chtěli vědět, odkud mám oblečení. Nakonec to dopadlo tak, že se má škola stala prodejním místem této značky, protože studenti ji opravdu milují,“ doplnila.

Na vrcholu toho, co bohatí lidé vyhledávají, stojí i nadále věci na míru. Podle Rambourga je to segment neomezených možností i cen.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Norské firmy škrtí projekt „baterie Evropy“, bojí se drahé elektřiny

Mořská větrná elektrárna španělské společnosti Iberdrola.

Norská vláda pozastavila vydávání licencí na výstavbu dalších podmořských přenosových kabelů. Premiérka Erma Solbergová...

Kamera pozná, jakou má zákazník náladu. Používají ji řetězce i vymahači

Americká společnost Affectiva vyvinula technologii, která z videozáznamu...

Technologie pro rozpoznávání obličejů je čím dál pokročilejší. Používá se na hranicích, k odemykání chytrých telefonů,...

Obří létající „velryba“ od Airbusu má za sebou první zkušební let

Nový airbus Beluga XL poprvé vzlétl z letiště v Toulouse

Vysokokapacitní nákladní letoun Airbus Beluga XL ve čtvrtek poprvé vzlétl. Obrovský stroj, který svým vzhledem nápadně...

Najdete na iDNES.cz