Boj o čtenáře vyhrála v únoru MF DNES

Souboj vydavatelů deníků o české čtenáře je stále ostřejší. V únoru se list MF DNES zásluhou průměrně 367 889 prodaných kusů znovu dostal na první místo před Blesk, který si průměrně kupovalo 361 532 lidí. Na třetím místě skončilo Právo.
Blesk poprvé dlouhou nejprodávanější MF DNES předstihl loni v červenci. Od té doby se na špičce nepravidelně střídají. Únorové výsledky zveřejnila auditorská firma ABC právě v den, kdy na trh vstoupil nový deník Super s počátečním nákladem 300 tisíc výtisků.

Blesk začal dlouhodobě úspěšnou MF DNES dohánět v polovině loňského roku, když v červnu jeho průměrně prodaný náklad dosáhl 326 543 kusů. Ještě v roce 1998 se denně prodalo zhruba 242 tisíc kusů Blesku.

Loni v červenci pak list z vydavatelství Ringier poprvé v historii MF DNES z vydavatelství Mafra předstihl o téměř sedm tisíc výtisků. Během prázdnin si svoji pozici udržel.

Mladá fronta se na první místo vrátila až v září, kdy začala spotřebitelská hra Motynka. V listopadu se vlády znovu ujal Blesk a svoji pozici si udržel až do ledna.

Třetí pozice dlouhodobě patří Právu, kterého se v únoru prodalo 218 461 kusů. Na další pozici se střídají Zemské noviny a Slovo (v únoru dohromady přes 130 tisíc kusů) a Lidové noviny (v únoru 127 tisíc kusů).

V průměru skoro 76 tisíc lidí si každý únorový den koupilo Hospodářské noviny, necelých šedesát tisíc se stalo majitelem deníku Sport.

Regionálním deníkům vévodil Plzeňský deník (přes 58 tisíc prodaných kusů za den), následovaný Severočeskými novinami a Hradeckými novinami.

,