Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Boj o čtyři miliony cestujících začal, pražské letiště vybírá taxislužby

  11:30aktualizováno  12:18
Pražské letiště, které ročně odbaví okolo dvanácti milionů pasažérů, vyhlásilo soutěž na provoz taxislužby. Taxi na Ruzyni využívají ročně asi čtyři miliony lidí. Nově budou dopravu zajišťovat jen dvě firmy, sníží se i počet aut na letišti.

Počet taxíků na pražském letišti se sníží. - Taxiky. | foto: Filip Horáček, iDNES.cz

Zájemce musí zajistit minimální počet 150 a maximální 180 vozů, každá z firem zároveň musí mít deset minibusů. Na letišti bylo dosud až 420 vozů taxi, přibližně šedesát jich ale nebylo dostatečně využitých.

Taxíky nesmí být starší pěti let a po třech letech musí každoročně projít kontrolou. "Každý z provozovatelů bude muset mít jednobarevné vozy s tím, že Letiště Praha oproti původnímu záměru akceptuje kromě žluté také barvu bílou, stříbrnou a slonovou kost," dodala ředitelka pro neletecký obchod Marta Guthová.

Podle ní důvodem tendru není nespokojenost se současnými provozovateli, ale to, že v průběhu roku 2010 dojde k vypršení stávajících smluv.

Nyní přepravují cestující z letiště a na letiště tři firmy: dominantní pražský dopravce AAA Radiotaxi, firma Fix Cars (stříbrné limuzíny) a společnost Cedaz, která vozí osmimístnými mikrobusy.

Do centra za pět stovek

Vítězové tendru podepíší s letištěm pětileté smlouvy. Původně měly být čtyřleté, letiště ale na základě diskusí s dopravci nabídlo delší smlouvy. Zájemci musí svou nabídku podat do 8. října.

Pro cestu na letiště či z letiště využívá taxi třetina všech cestujících. Nejčastěji ho využívají Angličané, hned po nich Češi. U charterových letů ale tuto dopravu volí jen desetina cestujících.

Přeprava z letiště do centra Prahy stojí okolo 500 korun, na druhý okraj metropole se částka může vyšplhat až k tisícovce.

Autor:



Nejčtenější

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Česko je odkladiště vraků. Lidé kvalitu neřeší, říká šéfka AAA Auto

Generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová

Jedinou silou, která donutí Čechy výrazně omladit vozový park, je změna legislativy. Bez omezení dovozu aut starších...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Finanční arbitr vyřešil jen zlomek stížností, za průtahy musí zaplatit

Ilustrační snímek

Úřad finančního arbitra, který řeší spory spotřebitelů týkající se životního pojištění, úvěrů nebo stavebního spoření,...

Piráti chtějí pročistit vzduch. Navrhují zrušit výjimky uhelným elektrárnám

Elektrárna Prunéřov II je nejmladší uhelnou elektrárnou  energetického gigantu

Velké uhelné elektrárny by mohly přijít o výjimky na překračování limitů znečištění ovzduší. Navrhuje to šéfka...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Najdete na iDNES.cz