Zájemce musí zajistit minimální počet 150 a maximální 180 vozů, každá z firem zároveň musí mít deset minibusů. Na letišti bylo dosud až 420 vozů taxi, přibližně šedesát jich ale nebylo dostatečně využitých.
Taxíky nesmí být starší pěti let a po třech letech musí každoročně projít kontrolou. "Každý z provozovatelů bude muset mít jednobarevné vozy s tím, že Letiště Praha oproti původnímu záměru akceptuje kromě žluté také barvu bílou, stříbrnou a slonovou kost," dodala ředitelka pro neletecký obchod Marta Guthová.
Podle ní důvodem tendru není nespokojenost se současnými provozovateli, ale to, že v průběhu roku 2010 dojde k vypršení stávajících smluv.
Nyní přepravují cestující z letiště a na letiště tři firmy: dominantní pražský dopravce AAA Radiotaxi, firma Fix Cars (stříbrné limuzíny) a společnost Cedaz, která vozí osmimístnými mikrobusy.
Do centra za pět stovek
Vítězové tendru podepíší s letištěm pětileté smlouvy. Původně měly být čtyřleté, letiště ale na základě diskusí s dopravci nabídlo delší smlouvy. Zájemci musí svou nabídku podat do 8. října.
Pro cestu na letiště či z letiště využívá taxi třetina všech cestujících. Nejčastěji ho využívají Angličané, hned po nich Češi. U charterových letů ale tuto dopravu volí jen desetina cestujících.
Přeprava z letiště do centra Prahy stojí okolo 500 korun, na druhý okraj metropole se částka může vyšplhat až k tisícovce.