Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Borská pole si rozdělili Japonci

  18:21aktualizováno  18:21
Borská pole už jsou téměř zcela poseta investory. Poslední velkou firmou, která projevila zájem o pozemek ve významné plzeňské průmyslové zóně, je japonský výrobce klimatizačních jednotek Daikin Airconditioning Central Europe. Doplní krajanské společnosti Matsushita, Daiho, Koyo Seiko a Fuji Kiko.

Japonci dnes oficiálně potvrdili svůj zájem o koupi 11,6 hektaru pozemku v ceně 450 korun za metr čtvereční.

Celkem nabídla plzeňská radnice na Borských polích 130 hektarů plochy, velké investice ze země vycházejícího slunce zaplnily více než polovinu.

Prodej musí definitivně schválit městští zastupitelé 6. března.

Daikin, který zatím v Evropě provozuje závod s 1500 lidmi v Belgii, chce v Plzni zahájit výrobu v dubnu 2004 se 105 zaměstnanci.

Výhledově pak chtějí Japonci rozšířit počet pracovníků na osminásobek.

"Finální počet lidí ani plánované investice v Plzni nebudu komentovat," řekl k tomu primátor Jiří Šneberger. 

Japonci, kteří mají třetinu světového trhu klimatizačních jednotek od bytů po velké továrny, se už zajímali o Plzeň před necelými dvěma lety.

Ze současných 130 hektarů Borských polí odkoupily japonské firmy Matsushita, Daiho, Koyo Seiko a Fuji Kiko a Daikin přes polovinu plochy.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.