Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bosch rozdává studentům stavebnici auta, chce je přilákat k technice

  17:21aktualizováno  17:21
Nedostatek lidí s technickým vzděláním vede firmy k čím dál větší kreativitě v náborových kampaních. Jedna z největších společností v Česku začala lákat mladé lidi i tím, že si můžou sestavit vlastní auto.

Společně s Krajem Vysočina loni Bosch rozdal technickým středním školám v Jihlavě stavebnici české automobilky Kaipan (ilustrační foto). | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Společnost Bosch loni v Česku rozšířila počet zaměstnanců o dalších 400, zaměstnává nyní zhruba 8 000 lidí. Jednalo se především o nové pozice pro závody Jihlavě a Českých Budějovicích. Další volná místa především pro techniky firma stále nabízí: například výzkumné a vývojové centrum v Českých Budějovicích nabízí na čtyři desítky volných pozic pro inženýry a techniky.

Máme stovky míst, ale nemůžeme v Česku sehnat lidi, říká šéf Bosch

Firma hledá nové lidi všemožně, od klasických inzerátů přes billboardy až po různé speciální náborové akce. Čím dál víc se snaží podchytit a přivést k technice mladé lidi. Společně s Krajem Vysočina loni například Bosch rozdal technickým středním školám v Jihlavě stavebnici české automobilky Kaipan, která obsahuje skutečné vozidlo rozložené na díly (více čtěte zde).

„Studenti sestavují automobil, který je pak schopen reálného provozu a učí se chápat technologie přímo vlastní činností,“ říká generální reprezentant firmy Klaus Peter Fouquet. Základním školám firma věnovala stavebnice Merkur a Roto.

Podle Fouqueta je situace s nedostatkem techniků v Česku extrémní. „Otevírali jsme nová výzkumná centra či továrny v Maďarsku, Rumunsku nebo Srbsku a takové problémy jsme neměli,“ říká Fouquet, která označuje český pracovní trh za „vysušený“.

Bosch měl v Česku loni rekordní rok, tržby v Česku stouply o více než 13 procent na 48 miliard korun. Český byznys Bosche táhne především automobilový průmysl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.