Do konce roku bude ve středisku pracovat 180 lidí. V budově postavené za 130 milionů korun jsou zkušební prostory, kde se testují nové díly, a také učňovské středisko.
Zaměstnanci si na nové prostředí zatím ještě zvykají. "Určitě je to zlepšení pracovního prostředí a vybavení. Ale některé prostory, konkrétně například sklad paliva, nejsou provozně příliš ideální," poznamenal k uspořádání nové budovy vedoucí týmu ve zkušebně Milan Tetour.
Firma si od soustředění zkušebního provozu společně s vývojovým střediskem do jedné budovy slibuje větší výkonnost.
"Otevření vývojového střediska je pro nás dobrá zpráva. Jelikož stoupá poptávka po technicky vzdělaných vysokoškolácích, do budoucna to může znamenat větší podporu pro vznik takto zaměřené školy v jižních Čechách, která tu zatím citelně chybí," poznamenal ředitel českobudějovického úřadu práce Ivan Loukota.
Českobudějovický Bosch je díky vývojovému středisku v rámci koncernu takzvaným řídicím závodem pro čtyři druhy výrobků. To znamená, že u těchto výrobků zodpovídá za jejich obchodování a výrobu v dalších závodech na celém světě, například Číně, Mexiku, Brazílii nebo Austrálii.
Asie láká nízkými výrobními náklady
"Je nám jasné, že výhoda nízkých výrobních nákladů nebude trvat věčně," naznačil ekonomický ředitel českobudějovického závodu Hans Hoffmann. Výhoda, kterou firmě oproti západní Evropě skýtá levná pracovní síla, se totiž ve východoevropské a asijské konkurenci pomalu ztrácí. Firma, která dnes zaměstnává dva tisíce lidí, proto buduje význam českobudějovického závodu v rámci koncernu právě na vývoji.
Českobudějovický závod čeká další rozšíření. Firma zahájila výstavbu nového logistického centra, kam se z celého závodu a skladů mimo jeho areál přesunou polotovary a výrobní součástky a budou se odtud expedovat hotové výrobky. Nová pracovní místa logistické centrum nenabídne, pouze se tam přesunou dosavadní pracovníci logistiky.