Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bosch: Za osm platů navíc odešly čtyři stovky lidí

  17:11aktualizováno  17:11
Zhruba čtyři stovky zaměstnanců se rozhodly odejít z jihlavského podniku Bosch Diesel. Největší firma v kraji Vysočina jim do konce srpna dávala "motivaci" v podobě výplaty osminásobku průměrného měsíčního platu.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Vedení podniku konkrétní sumy s výší odstupného nezveřejňuje. "Jsou to interní údaje," vysvětlil mluvčí firmy Bosch Diesel Mojmír Kolář.

Průměrná mzda ve výrobních závodech Bosch je 29 253 korun. Čistě matematicky a bez zohlednění daní: pokud tedy někdo bral tuto částku, dostal za opuštění firmy "bonus" ve výši 234 tisíc korun. A když by zrovna takových lidí bylo čtyři sta, stálo by celé opatření 93,6 milionu korun.

Odbory tuto formu snižování počtu zaměstnanců nekritizují. "Naopak, já takový postup vnímám pozitivně. Nemuselo dojít k propouštění. Z firmy odešli ti lidé, kteří chtěli," vyjádřil se Roman Bence, předseda druhé základní organizace odborového svazu OS KOVO ve firmě Bosch Diesel.

Firma dál drží kratší pracovní týdny

Podobný názor zastává i místopředseda první základní organizace OS KOVO Ladislav Melichar. "Každý zaměstnanec, který odešel, zachránil svým způsobem jedno pracovní místo," řekl Melichar.

"Dobrovolný odchod pracovníků neměl na chod firmy vliv," poznamenal mluvčí podniku Kolář. Lidé odcházeli z dělnických i z kancelářských postů. Někteří se za statisícové částky dobrovolně stali nezaměstnanými, jiní si rychle našli místo u jiné firmy.

"Z kanceláří bylo těch odchodů relativně méně. Podobná pracovní místa se za současné situace na trhu práce v Jihlavě a okolí shánějí těžko," domnívá se odborář Melichar.

V Boschi nadále platí dohoda o zkrácení pracovní doby na čtyři dny v týdnu. Vedení firmy přislíbilo, že do konce března 2010 nesáhne k hromadnému propouštění. Podnik má zhruba 4 600 zaměstnanců.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.