Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boty nestačí v prodejně jen vyzkoušet

aktualizováno 
Při každém nákupu bot pro malé dítě se vyplatí nejen mu pečlivě vyzkoušet obě boty vestoje a při chůzi, ale také změřit velikost jeho nohy.
Při každém nákupu bot pro malé dítě se vyplatí nejen mu pečlivě vyzkoušet obě boty vestoje a při chůzi, ale také změřit velikost jeho nohy. Pokud rodiče zkusí velikost klasickým způsobem tlakem prstu na špičku nohy, dítě většinou pokrčí prsty a rodiče pak koupí menší boty. Protože jsou děti méně citlivé na tlak a bolest, často neřeknou, že je boty tlačí. Při výběru velikosti musí být bota vpředu o 10 až 15 milimetrů delší než noha (takzvaný nadměrek). Je to rezerva nejen pro další růst, ale také pro volný pohyb prstů, které se při chůzi prodlužují. Šířka má odpovídat obvodu nohy v místě prstních kloubů. Na botách tuzemské výroby a ze Slovenska bývá šířka označena písmeny E (velmi štíhlé nohy), F (štíhlé), G (středně široké) a H (široké). Na značení velikosti nelze spoléhat, neboť existuje několik systémů značení velikosti a každý výrobce používá jiný. Kromě toho ani označená velikost často neodpovídá skutečnosti a bota může být o jedno až dvě čísla větší či menší. Potvrdil to i redakční test - celá třetina dětských bot měla jinou velikost než deklaroval výrobce. Řídit se při nákupu heslem "To se časem poddá" se u bot nevyplácí. Boty z přírodních materiálů sice po určité době povolí, ale jen do šířky a velmi málo.
Autor:


Témata: Test iDNES.cz


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za cheeseburger u McDonald’s si připlatíte, zdražil poprvé od roku 2013

Americká síť s rychlým občerstvením McDonald’s zdražila jeden ze svých nejoblíbenějších produktů - cheeseburger. Zákazníci za něj nově zaplatí 29 korun, tedy o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.