Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Utopence a pivo na stojáka. Braník chystá síť výčepů, chce do malých měst

  10:51aktualizováno  10:51
Vlastní gastronomický koncept už má i jedna z nejlevnějších pivních značek, Braník. První Branický výčep otevírají Pivovary Staropramen v Neratovicích. Lidová zařízení se mají postupně rozšířit do malých měst. Navazují na tradici vymírajících bufetů, kde si k pivu „na stojáka“ dáte utopence nebo sekanou.

Braník navazuje na tradici bufetů, kde si dáte pivo na stojáka. První Branický Výčep otevírá v Neratovicích. | foto: Staropramen

Braník se tak zařadí mezi pivovary jako Bernard, Plzeňský Prazdroj či Budějovický Budvar, které již restaurační sítě provozují. Cílová skupina „Branických výčepů“ je však jiná. Zatímco dosavadní pohostinství se zaměřovala především na podporu prodeje prémiových nebo dražších piv, Braník bude konkurovat bufetům či nádražním hospodám.

„V současné době probíhají jednání o dalších realizacích. Protože se jedná o nenáročný koncept, který může dobře fungovat i na malých městech, pevně věříme, že o něj bude zájem,“ říká Jan Trochta, manažer značkových restaurací společnosti Pivovary Staropramen. Koncept by se měl šířit franšízou.

Pivovary Staropramen, které už mají pro svou stejnojmennou značku koncept Potrefená husa, chce s výčepem, který láká na Braník 11°, prorazit především v malých městech nad pět tisíc obyvatel. Vyhledávat bude třeba nádražní lokality, kde se cestující zchladí pivem při čekání na vlak nebo při venčení psa.

Braník navazuje na tradici bufetů, kde si dáte pivo na stojáka. První Branický...

Stoly ani obsluhu uvnitř nehledejte. K tradičním bufetům přesto bude mít daleko. Výběr piva a jednoduchých jídel jako je utopenec, sekaná, párky, chlebíčky nebo nakládaný hermelín hosté uvidí na LCD obrazovkách, zavěšených nad masivním výčepem.

Hosté se budou muset spokojit s tím, že něco k jídlu nebo pití si dopřejí jen na stojáka. Výčep je podle Jana Trochty možné postavit už v prostoru od dvaceti metrů čtverečních. Kromě jednoduchého konceptu bez kuchyně ale počítá i s rozšířením větších výčepů s pestřejší nabídnou a plnohodnotnou jídelnou.

„Koncept Výčepu je určen do měst nad pět tisíc obyvatel, především na frekventovaná místa, kudy prochází větší množství lidí. Může se jednat o nádraží (a tedy návrat mnohdy oblíbených „nádražek” s jejich charakteristickou atmosférou), dopravní uzly, hlavní ulice nebo místa v blízkosti výrobních či administrativních center. Ideální velikost prostoru je od dvaceti do zhruba sto metrů čtverečních,” uvedl Trochta.

V maloobchodě Braník patří mezi nejprodávanější pivní značky. Výstav už před několika lety překročil jeden milion hektolitrů a meziročně neustále narůstá. Teď chtějí Pivovary Staropramen ve větší míře značku vrátit i do hospod a restaurací.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Průzkumný vrt v Cínovci.
K ziskům z lithia se stát může dostat přes daň pro těžaře

Debata o lithiu se pomalu přesouvá od snahy odstřihnout australskou společnost EMH od rozjetého průzkumu na Cínovci k úvahám, co by z něj stát mohl mít....  celý článek

Ilustrační snímek
Developeři utíkají z Prahy. Starý územní plán brzdí výstabu nových bytů

Dlouhotrvající problémy s povolováním výstavby nových bytů v české metropoli hýbou prodejním žebříčkem rezidenčních developerů. Situace na pražském trhu...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Finanční úřad využije nový nástroj k doměřování daní. Data z EET

Data z EET budou mít další využití. Finanční úřad je bude v následujících letech používat k detailnějšímu doměřování daní podnikatelům, kteří buď neodevzdají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.