Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brazílie zdaleka nenabízí jen fotbal a kávu

  9:59aktualizováno  9:59
Hranice vinařské mapy jižní polokoule nejsou ještě zdaleka definitivní. Vedle již osvědčených a v repertoáru světové nabídky vín již pevně zakotvených zemí se rýsují stále konkrétněji možnosti těch, o nichž český zákazník zatím nemá valného povědomí.

Příkladem stále mohutnější expanze stále kvalitnější produkce je především Brazílie. Jako všude jinde v Latinské Americe i zde se réva objevila s příchodem kolonizátorů. Jen na rozdíl od ostatních území zde to byli Portugalci, kteří révu do země přinesli.

Ač se v Brazílii spotřebovalo poměrně velké množství vína, jeho kvalita nebyla nijak valná. Tamní konzument se spokojoval se základními kategoriemi na bázi konzumní produkce prostřední jakosti. Vše se začalo měnit na počátku devadesátých let minulého století, kdy se brazilští vinaři pod vlivem boomu, který v té době víno prožívalo, rozhodli pozvednout úroveň vinohradnictví a vinařství nad běžné standardy.

Rozsáhlé investice směřovaly do vinohradů, výstavby ultramoderních produkčních závodů a nákupů technologií. Finanční prostředky byly vloženy i do „nákupu“ winemakerů a zároveň do školení budoucích vlastních odborníků. Do Brazílie přišli enologové světových jmen, jako například známý Michel Rolland, aby připravili vína z prvních sklizní.

Zároveň se vlastní sklepmistři z významných podniků rozjeli do všech koutů vinařského světa, aby přivezli a aplikovali nejnovější trendy v přípravě vín.
Zanedlouho se začaly projevovat první výsledky a dnes stojí Brazílie před branami vrcholu vinařské produkce. Země je dnes s bezmála sedmdesáti tisíci hektarů vinic a zhruba třemi miliony hektolitrů vína roční produkce třetím největším hráčem na kontinentě.

Daleko podstatnější je však kvalita nových vín. Jména jako Miolo, Casa Valduga či Salton znamenají již dnes pojmy ve vinařském světě a jejich vína, přestože mají jistě své nejlepší dny teprve před sebou, již dnes sahají po nejvyšších postech.

S brazilskými víny se tuzemský zákazník může zatím setkat pouze v restauracích, kam je dováží společnost Cosmopolitan. Brzy by se měla brazilská vína objevit i v obchodech. Je nutné zmínit ještě jeden fenomén, který z Brazílie dělá potenciálního lídra jihoamerického vinařství. Je jím úspěšná snaha o pěstování révy v tropickém pásmu ve státě Bahia.

Pokud se podaří doladit kvalitu vín, což je rok od roku úspěšnější, bude země disponovat ojedinělou možností dvou, a dokonce i více sklizní v jednom roce. A to je značná a jedinečná výhoda Brazilců při stále tvrdším konkurenčním boji ve světovém vinařském ranku.

Autoři:


Nejčtenější

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Vláda kývla na rozpočet a schodek čtyřicet miliard, vzrostou penze i platy

Prezident Miloš Zeman dorazil na středeční jednání vlády Andreje Babiše, která...

Klíčový zákon roku, návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 40 miliard korun, schválila menšinová vláda ANO a...

Další z rubriky

Řidič autobusu jako akční hrdina, dopravní podniky lákají nové zaměstnance

Ilustrační snímek

Dopravní podniky osmi českých měst spustily tento týden reklamní kampaň, kterou lákají nové zaměstnance na místa...

Podvodné stránky úřadu práce klamou nezaměstnané, varuje ten skutečný

Desítky nových pracovních míst přibude na Ostravsku a Karvinsku pro úředníky....

Klamavé weby nabízejí rekvalifikaci zdarma pro každého a volná pracovní místa, zdánlivě garantovaná úřadem práce....

Na točené zašlo méně lidí než loni. Pivo má zachránit svatý Václav

Nejtypičtější způsob čepování piva je „na hladinku“, kdy krémová pěna sahá...

Obliba baleného piva nadále stoupá, točené si naopak dopřeje stále méně lidí. Do hospod má zákazníky přilákat již šestý...

Najdete na iDNES.cz