Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlost a adrenalin reklamě svědčí. Akrobatická letka Breitling je důkazem

  19:53aktualizováno  19:53
Úzce profilovaná reklamní kampaň musí dávat smysl: nosič musí souviset s nabízeným produktem. Jedním z nejlepších příkladů je švýcarská hodinářská značka Breitling. Aby se značka dostala do širšího povědomí, sponzoruje vlastní letku akrobatických pilotů, kteří kousky na nebi předvádějí v československých letounech L-39C Albatros.

Letka v sobotu zavítala na pardubické letiště, kde v rámci 27. ročníku Aviatické pouti předvede zhruba půlhodinovou show. Za vystoupení podle mediální reprezentantky Aviatické pouti Marie Schillerové v průměru požaduje dvacet tisíc eur plus náklady na letecký benzin. Konkrétní cenu pardubického vystoupení však Schillerová neuvedla.

Fotogalerie

„Reklamní spojení letecké akrobacie a drahých hodinek dává smysl,“ říká PR konzultant Karel Křivan. „Důležité je, aby firma držela reklamní strategii dlouhodobě,“ vysvětluje. Poukazuje na to, že velké značky nezřídka sponzorují kdeco a kýžený efekt se tak může vytratit.

To ovšem není případ Breitling Jet Teamu. Devítičlennou letku si hodinářská firma, která již více než 130 let vyrábí chronometry oblíbené mezi piloty, pořídila v roce 2003.

Extrémy táhnou

Prostředí rychlosti a adrenalinu se nicméně coby reklama hodí nejen hodinářům. Výrobce energetických nápojů Red Bull vsadil mimo jiné na podporu dříve ne tolik protežovaného snowboardingu nebo windsurfingu. Konkurenční drink Monster zase láká na svět rychlých kol. Výherce jeho soutěže se při značné dávce energetického nápoje a štěstí sveze v autě s trojnásobným mistrem světa Formule 1 Lewisem Hamiltonem.

Sportovní celebrity jsou v reklamním byznysu vůbec vyhledávané a mnohdy právě mezi hodináři. Svědčí o tom angažmá tenisové legendy Rogera Federera u značky Rolex nebo do luxusu laděná kampaň Anny Kurnikovové na hodinky značky Omega.

Omega má navíc dlouhodobě zajištěnu adrenalinovou spolupráci s filmovou postavou Jamese Bonda. Její obličej se sice s díly filmové franšízy mění, agent s povolením zabíjet však zůstává značce věrný.

„Kampaň musí být věrohodná. Od někoho, kdo hraje piškvorky, byste si asi hodinky za sto tisíc nekoupili,“ dodává Křivan.




Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Cukrovkáři si brzy dopřejí i čokoládu. Izraelský startup slibuje revoluci

Čokoláda (ilustrační foto)

Dopřát si čokoládu nebo zmrzlinu bez umělých sladidel je dnes pro mnoho diabetiků nesplnitelný sen. Nyní jim však...

Královské miminko spustí vlnu útrat a pomůže ekonomice, věří Britové

Po narození dalšího potomka královského rodu vzroste poptávka nejen po dětském...

Důvěra britských spotřebitelů se v posledních letech snížila a několik známých prodejců muselo své obchody zavřít nebo...

Bankovka roku je ze Švýcarska a „na výšku“. Porazila ragbisty i žraloka

Mezinárodní společnost pro bankovky volí nejpozoruhodnější loni vydané...

Mezinárodní společnost pro bankovky zvolila nejpozoruhodnější loni vydanou bankovku. Stala se jí švýcarská...

Najdete na iDNES.cz