Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Matce kradl šminky kvůli akné, dnes naučil muže nestydět se za make-up

  18:59aktualizováno  18:59
Poprvé použil make-up v sedmnácti, když si chtěl před slavnostním dokončením střední školy zakrýt pupínky na obličeji. Vzal ho tajně matce. Deset let poté má Brit s vlastní značkou pánské kosmetiky obrat 26 milionů korun ročně.

Alex Dalley, zakladatel kosmetické společnosti MMUK | foto: archiv A. Dalleye

Sedmadvacetiletý Alex Dalley z britského Brightonu vydělává skoro milion liber (přibližně 34,7 milionu korun) na něčem, co bylo ještě nedávno nemyslitelné - na pánském make-upu a kosmetice.

Léta bral tajně tajně šminky nejdřív své matce, poté i přítelkyni. Nakonec v roce 2011 využil díry na trhu a se svým strýcem Stuartem Dalleym založil firmu MMUK, která se zaměřuje na pánskou kosmetiku.

Fotogalerie

Dalley za 1 100 liber (38 100 korun) koupil starou ukončenou řadu make-upu značky Calvin Klein a uzpůsobil ji pro muže. Už po roce dosáhl obrat firmy 62 tisíc liber (zhruba 2 150 000 korun).

„Dost jsme si dali záležet na balení. Chtěli jsme vytvořit něco výrazného, neutrálního a mužného, abychom nákup mužskému zákazníkovi ulehčili,“ cituje Dalleyho britský Daily Mail.

Rozdíl mezi make-upem určeným mužům a ženám je podle něj ale v daleko víc věcech než jen krabičce, v níž se prodává. „Pokud jde o složení, chceme, aby výsledný efekt byl matný a vyhýbáme se ingrediencím na bázi oleje,“ vysvětluje.

Značka MMUK loni dosáhla obratu 750 tisíc liber (zhruba 26 milionů korun). Nejlépe se prodává pleťový korektor, bezbarvá řasenka a barevný pudr podobný očním stínům pro ženy na maskování míst, kde chybí vousy. Nerovnoměrný růst vousů muže zřejmě trápí - den po uvedení na trh si tohoto výrobku objednali o 150 kusů víc, než bylo na skladě.

11.dubna 2016 v 20:47, příspěvek archivován: 02.května 2016 v 13:52

Ten amazing makeup tips for men. https://t.co/7rqxyqqAzp pic.twitter.com/IbewkqiTgY

Ačkoli je kosmetika pro muže čím dál populárnější, mnoho z nich si stále na nákup vlastního make-upu netroufá. „Mnoho našich zákazníků si nechává doručovat výrobky pod falešnými ženskými jmény nebo v nenápadném balení,“ říká Dalley.

Zákazníci se jej také často ptají na radu, co vybrat. „Spousta mužů zápasí s výběrem správného odstínu make-upu pro svou pleť. Nechtějí utratit 40 liber (přibližně 1 400 korun), aby pak zjistili, že produkt neodpovídá barvě jejich kůže. Zákazníci nám tedy mohou poslat fotku a my jim s výběrem odstínu poradíme,“ konstatuje. Podnikatele kontaktují i matky, které chtějí poradit, co jejich synům nejlépe zakryje akné.

Stigma ve společnosti je ale podle Dalleyho stále silné a je třeba do propagace mužské kosmetiky zapojit víc známých lidí. „Vliv celebrit opravdu pomáhá,“ podotýká.

Nechceme zženštilé muže, tvrdí bloger

Jeden z pokusů smazat genderové stereotypy udělal 24letý módní bloger Jake Jamie Ward z Birminghamu, který na podporu mužů používajících make-up založil hashtag #makeupisgenderless (make-up nezná rozdíl mezi pohlavími, pozn. red.). Kampaň zapojila celebrity jako Katie Price, Amanda Holden, Kylie Minogue nebo Charlotte Tilbury.

28.dubna 2016 v 11:04, příspěvek archivován: 02.května 2016 v 14:44

Proud to support #makeupisgenderless it's time to smash gender stereotypes! @makeupbyjakej looks incredible - SLAY! pic.twitter.com/Lx4W7owzgJ

Iniciativa blogera známého jako The Beauty Boy oslovila více než 11 tisíc uživatelů YouTube. „Cílem kampaně není, aby každý muž používal make-up. Chci jen zastavit genderové stereotypy, aby ti muži, kteří chtějí, mohli nosit make-up, aniž by se jim někdo smál nebo si je dobíral,“ vysvětluje Ward.

„Moje publikum se shoduje na tom, že chtějí používat make-up přirozeně a funkčně, ne kvůli dekoraci,“ tvrdí. „Nechtějí změnit to, jak vypadají, chtějí prostě jen vylepšit nebo zakrýt místa na své pleti, která jim ubírají na sebedůvěře,“ doplnil. „Nechceme zženštilé muže, je to jen o tom udělat co nejlepší verzi sebe samého,“ uzavřel.

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...



Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...



Další z rubriky

Filmové rekvizity nejsou jen pro Hollywood. Nejvíc z toho těží youtubeři

Nápis Hollywood

Hollywood už není to, co býval. Poté, co zábavní průmysl značně zredukovala americká recese, hledají výrobci filmových...

OBRAZEM: Mongolští nomádi žijí v kamionech. Vozí uhlí do Číny

Thousands of heavy-duty trucks loaded with coal are lined up for up to 130...

V mongolské poušti Gobi za sebou velmi pomalu popojíždí více než tisíc těžkých nákladních aut. Vezou uhlí do Číny....

Hra na policisty a mafiány ve vile drogového krále? Narkoturismus to umožní

Za cenu kolem 130 dolarů si v ulicích Medellínu mohou turisté koupit portrét...

Pablo Escobar je sice mrtvý již skoro třetí desetiletí, ale jeho kult v kolumbijském městě Medellín ožívá. Místní mu...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.