Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Británie zatrhla Interbrew pivní fúzi

  16:45aktualizováno  16:45
Britský ministr obchodu Stephen Byers se na doporučení britské Komise pro hospodářskou soutěž rozhodl neschválit nedávnou fúzi britské pivovarnické skupiny Bass s belgickými pivovary Interbrew, její hodnota dosáhla 2,3 miliardy liber (3,46 miliardy USD), a díky níž se Interbrew měla stát druhým největším výrobcem piva na světě. Britský kabinet nařídil Belgičanům svoji akvizici prodat oficiálně schválenému kupci. Po tomto naprosto nečekaném kroku spadly akcie Interbrew na belgické pobočce burzovního trhu Euronext o více než 20 procent na 29 euro, což je méně než jejich emisní cena.

Realizace dohody by podle Byerse "byla proti veřejnému zájmu", protože by vedla v Británii k vyšším cenám piva a faktickému duopolu s největším domácím výrobcem piva, společností Scottish & Newcastle.

"Je to pro Interbrew kopanec do zubů. Trh takové tvrdé rozhodnutí nečekal," řekl k tomu agentuře Reuters jeden bruselský analytik.

Podle pozorovatelů jde dosud o jedno z nejpřísnějších britských rozhodnutí na poli hospodářské soutěže. Interbrew získala spolu s pivovarnickou divizí Bass i její součást - Pražské pivovary.

Z těch chtěl Bass udělat klíčového hráče na trhu s pivem v ČR. Koupí dlouhodobě ztrátových Pražských pivovarů s vlajkovou značkou Staropramen získala Interbrew na českém trhu piva podíl třinácti procent.

Co s bude dál
Belgičané v reakci na zprávu zatím pouze uvedli, že rozhodnutí britských úřadů vyhodnocují. Interbrew se měla po koupi pivovarů Bass stát druhým největším výrobcem piva na světě a největším v Evropě.

Za předního zájemce o pivovary Bass jsou nyní považováni dánský Carlsberg a britská investiční společnost Hicks Muse Tate & Furst, kteří se o Bass loni rovněž ucházeli.

Firma Carlsberg- Tetley, která je britskou divizí Carlsbergu, uvedla že má o pivovary Bass nadále zájem, avšak za adekvátní cenu kolem 1,5 miliardy liber. Možnost vstoupit do hry o pivovary Bass naznačil i další evropský gigant Heineken.

Podle vlády nebude Interbrew a mít velké potíže s nalezením kupce pro nuceně prodávané pivovary, protože "řada zahraničních pivovarů" je považuje za atraktivní nástroj pro vstup na klíčový britský trh.

Někteří analytici však mají za to, že Interbrew bude mít z celé transakce vysokou ztrátu, kterou jedna firma odhadla na více než 700 milinů dolarů.

Bass zůstává v klidu
Akcie společnosti Bass na zprávu nijak nereagovaly, i když rozhodnutí vystavilo nejistotě pětiletý kontrakt s Interbrew o dodávkách piva do tří tisíc restaurací Bass.

Společnost prodala pivovary, aby se mohla soustředit na výnosnější podnikání na poli hotelových služeb a volného času.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.