Zachránit ji mohla jednání s čínským investorem Shanghai Automotive Industry, který chtěl do Roveru vstoupit. Skončila však neúspěchem.
Automobilka již dále nebyla schopna platit svým dodavatelům a ve čtvrtek musela pozastavit produkci.
Aby oddálil nároky věřitelů, požádal management účetní společnost PricewaterhouseCoopers, aby se ujala nucené správy. Krach Roveru přichází v nejnevhodnější dobu pro vládnoucí labouristy v čele s premiérem Tonym Blairem.
Krach ohrožuje Blaira
Na začátku května budou v Británii volby a ekonomické úspěchy měly být Blairovým hlavním triumfem. Jenže teď je v ohrožení nejen šest tisíc pracovních míst v továrně Roveru v Longbridge nedaleko Birminghamu, ale také dalších 15 tisíc míst u dodavatelů automobilky.
Britská vláda již přispěchala s prohlášením, že "udělá vše možné, aby pomohla pracovníkům automobilky", a vyčlenila sumu 40 milionů liber dodavatelům, aby jim umožnila "nalézt nové obchodní příležitosti".
Historie Roveru se datuje od roku 1905, v 90. letech byla firma prodána automobilce BMW a německá média o ní tehdy kvůli jejím finančním problémům psala jako o "anglickém pacientovi".
Ani obru BMW se firmu nepodařilo oživit, a tak byla někdejší britská chlouba prodána před čtyřmi roky zpět britskému investičnímu holdingu Phoenix. To také nepomohlo, naopak se od té doby hovoří o blížícím se krachu Roveru.
Někteří optimisté sice stále ještě doufají, že Rover se nakonec dohodne s Číňany. Odborníci si však myslí, že těm se nyní vyplatí počkat si, a až začne výprodej částí Roveru, lacino si koupí ty části automobilky, o které mají zájem.
Společnost MG Rover nesouvisí s vozy značky Land Rover, která je součástí koncernu Ford.