Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama na kreditní kartu dostala stopku. Je prý sociálně nezodpovědná

  16:44aktualizováno  16:44
Britská rada pro reklamu zakázala vysílat reklamu Sainsbury’s Bank na kreditní kartu. Nelíbilo se jí, že pár, který se ve videu bavil o tom, jak jim kreditka pomohla při renovaci jejich bydlení, příliš zjednodušoval proces půjčování si peněz.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Protože to byla naše první renovace, šli jsme do toho trochu po hlavě. (...) S kreditní kartou jsme si mohli dovolit dodržet platební podmínky a zároveň mít flexibilitu. Když jsme překonali tohle, překonáme vše,“ říká partnerský pár v reklamě. Za nimi běží záběry splašených býků, psa žvýkajícího kost, zničení budovy a vystřelení dvou lidí z kanonu. Následuje sdělení: „Nejde jen o peníze, ale i o svobodu. Kreditní karty od Sainsbury’s Bank.“

Podle deníku The Guardian se jednomu divákovi reklama nezdála. Stěžoval si proto britské radě pro reklamu (Advertising Standards Authority, ASA), že z nabídky to vypadá, že financovat rekonstrukci bydlení je nejlepší kreditní kartou. Přitom jde o relativně drahou půjčku, jejíž úroky jsou řádově jinde než u účelových půjček na bydlení.

Sainsbury’s Bank se ovšem brání, že pár pouze mluvil o tom, že jim kreditní karta dala volnost. Neříkají, že si s ní půjčili na celou renovaci. Karta nabízí dostupnou alternativu financování, protože dává 27měsíční bezúročnou půjčku ve výši vhodné pro částečné zaplacení renovace bydlení, věří banka. Podle ní jde o cenově dostupný a zodpovědný způsob financování.

Podle ASA však reklama naznačuje, že pár kreditní kartu použil jako snadné řešení pro nepředvídané výdaje, které se objevily kvůli nepromyšlenému a ledabylému plánování rekonstrukce. Celá nabídka prý navozuje dojem, že karta může vyřešit problémy, které nejsou existenčního charakteru, ale zároveň neupozorňuje na rizika půjčování si.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.