Do Česka chce nový fastfood Broaster Chicken. Hledá zájemce o franšízu

  13:49aktualizováno  13:49
Americký fastfoodový řetězec Broaster Chicken by rád vydělával na oblibě řetězců rychlého občerstvení u českých strávníků. Firma začala hledat výhradního zástupce pro rozvoj své sítě v Česku.

Fastfoodový řetězec Broaster Chicken plánuje vstup na český a slovenský trh | foto: Profit system franchise services

Broaster Chicken má ve Spojených státech více než 10 tisíc restaurací. Nabízí speciality z kuřecího masa.

V roce 2011 se síť rozšířila i do Evropy, kde otevřela první pobočku v Polsku. Na tamním trhu má nyní šest restaurací. Kromě Česka hledá zájemce o franšízu také na Slovensku.

Český a slovenský fastfoodový trh není dle vedení společnosti Broaster Chicken nasycen a stále je zde místo pro další hráče. Proto chce společnost nabídnout firmám a investorům možnost spolupráce, a to na principu franšízingu.

Historie

Značku Broaster založil v roce 1954 Tom Payne, Walter Blakely, Jerold Spates a Jack Vos ve městě Beloit v americkém Wisconsinu.

Firma se zprvu orientovala na prodej specializovaného technologického vybavení na přípravu jídel a postupně k ní připojila i výrobu ingrediencí. Tyto první kroky vedly postupně až k vytvoření sítě fastfoodů. Díky prvním restauracím začala firma se svým speciálně upravovaným kuřecím masem dobývat severoamerický trh.

"Úkolem výhradního zástupce bude vybudovat síť restaurací pod značkou Broaster Chicken v rámci České republiky. K tomu získá kompletní podporu ze strany poskytovatele licence," vysvětluje náležitosti spolupráce Atilla Sadik, majitel společnosti Etna Distribution, která zastupuje franšízový koncept Broaster Chicken v zemích střední a východní Evropy.

Podle něj je v zemi zatím nízká koncentrace fastfoodů a může pojmout až 150 nových provozoven ve městech s minimálním počtem obyvatel 50 tisíc. Vybudování značky je podle Sadika pětkrát levnější než u konkurentů.

Vstup nového hráče na trh však není zaručený. V minulosti se o to snažilo několik řetězců s rychlým občerstvením, jen málokomu se to však podařilo. "Několik fastfoodů s kuřecím masem chtělo vstoupit do ČR, ale nikdo se tu neuchytil, protože je tady KFC. Další vstup řetězce znamená zejména masivní reklamu na začátku," řekl iDNES.cz šéf Českého institutu pro franchising Jaroslav Tamchyna. Podle něj je důvodů neúspěchu několik. Zájemci si například neudělali průzkum trhu, koncept nenašel svého investora nebo projekt zkrachoval na ceně.

Na českém franšízovém trhu je právě oblast Gastronomie tou nejpopulárnější. "Jak vyplývá z reportu o franšízingu společnosti Profit system franchise services, činil v posledních dvou letech podíl gastronomických konceptů na tuzemském franšízovém trhu 16 procent," říká Lenka Nováková, ředitelka odborného portálu Franchising.cz.

Jak Nováková dále uvedla, v případě franšízového konceptu Broaster Chicken čeká na výhradního zástupce nemalá počáteční investice. Cena licence pro ČR činí 1,5 milionu eur, přibližné náklady na zřízení jedné provozovny pak 150 tisíc eur.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Zájem o životní pojistky přidusili lovci provizí. Teď se produkt vrací

Ilustrační snímek

Zájem o životní pojištění dlouhodobě klesá, a to zejména kvůli nejasným smluvním podmínkám a poradcům, jejichž hlavní...

Jako před rokem. Máslo před Vánoci opět zdražuje, za kostku dáme 60 korun

Máslo

Od máselné krize, kdy se cena za čtvrt kilovou kostku vyhoupla nad 60 korun, uplynul rok. Letošní podzim čeká Čechy...

Péče o hada moc nestojí, šelma dokáže rozpočet zruinovat

Trojčatům sněžných levhartů v jihlavské zoologické zahradě už jsou dva měsíce,...

Péče o domácí mazlíčky může vyjít pořádně draho. Zatímco třeba had vysaje z peněženky svého majitele jen tisíce korun...



Najdete na iDNES.cz