Fastfoodový řetězec Broaster Chicken plánuje vstup na český a slovenský trh

Fastfoodový řetězec Broaster Chicken plánuje vstup na český a slovenský trh | foto: Profit system franchise services

Do Česka chce nový fastfood Broaster Chicken. Hledá zájemce o franšízu

  • 18
Americký fastfoodový řetězec Broaster Chicken by rád vydělával na oblibě řetězců rychlého občerstvení u českých strávníků. Firma začala hledat výhradního zástupce pro rozvoj své sítě v Česku.

Broaster Chicken má ve Spojených státech více než 10 tisíc restaurací. Nabízí speciality z kuřecího masa.

V roce 2011 se síť rozšířila i do Evropy, kde otevřela první pobočku v Polsku. Na tamním trhu má nyní šest restaurací. Kromě Česka hledá zájemce o franšízu také na Slovensku.

Český a slovenský fastfoodový trh není dle vedení společnosti Broaster Chicken nasycen a stále je zde místo pro další hráče. Proto chce společnost nabídnout firmám a investorům možnost spolupráce, a to na principu franšízingu.

Historie

Značku Broaster založil v roce 1954 Tom Payne, Walter Blakely, Jerold Spates a Jack Vos ve městě Beloit v americkém Wisconsinu.

Firma se zprvu orientovala na prodej specializovaného technologického vybavení na přípravu jídel a postupně k ní připojila i výrobu ingrediencí. Tyto první kroky vedly postupně až k vytvoření sítě fastfoodů. Díky prvním restauracím začala firma se svým speciálně upravovaným kuřecím masem dobývat severoamerický trh.

"Úkolem výhradního zástupce bude vybudovat síť restaurací pod značkou Broaster Chicken v rámci České republiky. K tomu získá kompletní podporu ze strany poskytovatele licence," vysvětluje náležitosti spolupráce Atilla Sadik, majitel společnosti Etna Distribution, která zastupuje franšízový koncept Broaster Chicken v zemích střední a východní Evropy.

Podle něj je v zemi zatím nízká koncentrace fastfoodů a může pojmout až 150 nových provozoven ve městech s minimálním počtem obyvatel 50 tisíc. Vybudování značky je podle Sadika pětkrát levnější než u konkurentů.

Vstup nového hráče na trh však není zaručený. V minulosti se o to snažilo několik řetězců s rychlým občerstvením, jen málokomu se to však podařilo. "Několik fastfoodů s kuřecím masem chtělo vstoupit do ČR, ale nikdo se tu neuchytil, protože je tady KFC. Další vstup řetězce znamená zejména masivní reklamu na začátku," řekl iDNES.cz šéf Českého institutu pro franchising Jaroslav Tamchyna. Podle něj je důvodů neúspěchu několik. Zájemci si například neudělali průzkum trhu, koncept nenašel svého investora nebo projekt zkrachoval na ceně.

Na českém franšízovém trhu je právě oblast Gastronomie tou nejpopulárnější. "Jak vyplývá z reportu o franšízingu společnosti Profit system franchise services, činil v posledních dvou letech podíl gastronomických konceptů na tuzemském franšízovém trhu 16 procent," říká Lenka Nováková, ředitelka odborného portálu Franchising.cz.

Jak Nováková dále uvedla, v případě franšízového konceptu Broaster Chicken čeká na výhradního zástupce nemalá počáteční investice. Cena licence pro ČR činí 1,5 milionu eur, přibližné náklady na zřízení jedné provozovny pak 150 tisíc eur.

,