Aerolinky na rozdíl od cestovních kanceláří zatím nemají povinnost se proti úpadku pojišťovat. Jestliže se tedy klienti ocitnou v zahraničí bez platné letenky, musí si náhradní způsob dopravy shánět sami. Přesně to se v tomto týdnu stalo klientům společnosti SkyEurope. Případné náhrady se musí dožadovat u soudu.
"S přibývajícím časem máme stále víc důkazů, že v takovémto případě musíme chránit spotřebitele," prohlásila Kunevová. SkyEurope totiž podle ní bohužel nejsou jediným podobným případem v poslední době.
Konzultace o změnách stávajících pravidel chce eurokomisařka zahájit v říjnu. Připustila ale, že než bude komise schopná položit na stůl připravený legislativní návrh, může to trvat řadu měsíců. Návrh pak navíc bude muset projednat ještě Evropský parlament a členské země.
O to, aby povinné pojištění proti úpadku měly kromě cestovních kanceláří i letecké společnosti, v minulosti totiž při vyjednávání současných pravidel usilovala sdružení cestovních agentur a kanceláří. Chtěla mít stejné podmínky. Nakonec se ale tento požadavek prosadit nepodařilo.
Pokud by aerolinky opravdu časem musely mít pojištění, projevilo by se to zřejmě i na cenách letenek.