S vozíčkem do metra nelez - tato zásada platí v Bruselu skoro všude, snad až na pár stanic, které jsou na úrovni zemského povrchu. Jinde se totiž člověk dostane k vlaku jen po jezdících nebo po úplně obyčejných schodech. Snad ještě horší je to u velké části tramvají, které jsou zjevně projektovány pro vytáhlé modelky s nepříliš bujným poprsím: jejich dveřmi sotva projde objemnější osoba, natožpak vozíčkář. A i kdyby byly dveře širší, tělesně postižený člověk nezvládne úzké strmé schůdky, jež do tramvaje vedou - ani s cizí pomocí. Až novější typy tramvají berou ohled na handicapované, protože mají nástupní plošinu v úrovni vozovky. Lepší je to s bruselskými autobusy, které mají široké dveře a podlahu nepříliš vysoko nad úrovní chodníku. S trochou úsilí nástup zvládne i vozíčkář. Ani v ulicích se lidé s vozíčky moc neobjevují - ono jezdit po zdejších rozvlněných chodnících, kde se při chůzi v dešti nejednou zhoupne dlaždice a zpod ní vytryskne vydatný cákanec bláta, může být nepříjemné dobrodružství. V Bruselu tak vozíčkářům zbývá hlavně auto, které Belgičané obecně používají často a rádi. Taky se s ním skoro všude dostanou a skoro všude s ním zastaví a zaparkují - někdy třeba, jak je v kraji zvykem, v pruhu uprostřed méně používané vozovky. Oč těžší je cestovat na vozíčku z jednoho konce Bruselu na druhý, o to snazší je vyrazit si do Londýna nebo třeba také do poslední vesničky ErpsKwerps. Na jižním bruselském nádraží je cesta na peron stejně snadná k mezinárodnímu expresu Eurostar jako k místní lokálce. Člověk si však musí dávat pozor, kam jede: ne všude jsou na přijetí vozíčkáře zařízeni. Ale o tom se vozíčkář snadno dozví z bezplatného Průvodce pro cestující se sníženou pohyblivostí, jenž uvádí, jak jsou na tělesně postižené připravena jednotlivá nádraží v celé Belgii.
Brusel vozíčkáře vůbec nerozmazluje
S vozíčkem do metra nelez - tato zásada platí v Bruselu skoro všude, snad až na pár stanic, které jsou na úrovni zemského povrchu. Jinde se totiž člověk dostane k vlaku jen po jezdících nebo po úplně obyčejných schodech. Snad ještě horší je to u velké části tramvají, které jsou zjevně projektovány pro vytáhlé modelky s nepříliš bujným poprsím: jejich dveřmi sotva projde objemnější osoba, natožpak vozíčkář. A i kdyby byly dveře širší, tělesně postižený člověk nezvládne úzké strmé schůdky, jež do tramvaje vedou - ani s cizí pomocí. Až novější typy tramvají berou ohled na handicapované, protože mají nástupní plošinu v úrovni vozovky. Lepší je to s bruselskými autobusy, které mají široké dveře a podlahu nepříliš vysoko nad úrovní chodníku. S trochou úsilí nástup zvládne i vozíčkář. Ani v ulicích se lidé s vozíčky moc neobjevují - ono jezdit po zdejších rozvlněných chodnících, kde se při chůzi v dešti nejednou zhoupne dlaždice a zpod ní vytryskne vydatný cákanec bláta, může být nepříjemné dobrodružství. V Bruselu tak vozíčkářům zbývá hlavně auto, které Belgičané obecně používají často a rádi. Taky se s ním skoro všude dostanou a skoro všude s ním zastaví a zaparkují - někdy třeba, jak je v kraji zvykem, v pruhu uprostřed méně používané vozovky. Oč těžší je cestovat na vozíčku z jednoho konce Bruselu na druhý, o to snazší je vyrazit si do Londýna nebo třeba také do poslední vesničky ErpsKwerps. Na jižním bruselském nádraží je cesta na peron stejně snadná k mezinárodnímu expresu Eurostar jako k místní lokálce. Člověk si však musí dávat pozor, kam jede: ne všude jsou na přijetí vozíčkáře zařízeni. Ale o tom se vozíčkář snadno dozví z bezplatného Průvodce pro cestující se sníženou pohyblivostí, jenž uvádí, jak jsou na tělesně postižené připravena jednotlivá nádraží v celé Belgii.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf
Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....
České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava
Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...