Podle Bruselu ale prémie nesmí nahrávat protekcionismu, neměla by třeba zvýhodňovat pouze domácí vozy.
Státy by podle doporučení Bruselu měly zajistit, aby lidé opatření neobcházeli třeba tím, že staré auto ve skutečnosti nesešrotují, ale prodají.
Podmínkou pro zisk bonusu by mělo být podle komise předložení důkazu o zlikvidování starého vozu. Země by prý měly zvážit i stanovení minimální doby, během níž člověk starý vůz před sešrotováním vlastnil.
V 27členné EU k různým formám šrotovacích prémií přistoupila zatím zhruba desítka zemí, například Německo s Rakouskem. V Německu je tak možné získat bonus 2 500 eur při koupi nového či maximálně rok starého auta za podmínky, že člověk nechá sešrotovat vůz, jehož stáří přesáhlo alespoň devět let. O šrotovací prémii se uvažovalo i v Česku, nakonec ale neprošlo.