Jde teprve o druhé zablokování chystané akvizice za poslední čtyři roky.
Ryanair nabídl za Aer Lingus celkem 1,5 miliardy eur a již pohrozil, že komisi zažaluje. Podle největšího nízkonákladového leteckého přepravce v Evropě je rozhodnutí Bruselu motivováno čistě politicky a jeho cílem je potěšit irskou vládu, které se nabídka nelíbí od samého začátku.
Není to však první kontroverzní rozhodnutí Kroesové. Eurokomisařka totiž stojí za tažením proti Microsoftu a neváhá rozdávat astronomické pokuty dalším velkým firmám.
Komise již v březnu oznámila, že by Ryanair převzetím Aer Lingus získal nepřijatelnou dominantní pozici na letišti v Dublinu s majoritou letištních kapacit. Ryanair však krátce po této kritice nabídl, že prodá kapacity Aer
Lingus v Dublinu a na Heathrow pro lety mezi oběma terminály.
Uvolněné kapacity údajně měla koupit britská British Airways nebo společnost Cityjet patřící francouzské Air France, které z Dublinu létají.
Součástí ústupku byla i nabídka, že Ryanair prodá letištní kapacity na dalších 37 trasách, na nichž Ryanair a Aer Lingus konkurují. Ani tato argumentace však Brusel nepřesvědčila.
Nízkonákladový Ryanair zatím v Česku provozuje jedinou linku mezi Londýnem a Brnem. Na podzim ale chystá příchod do Prahy, což může být pro ostatní low-cost dopravce velká rána, protože Ryanair zpravidla drží ceny velmi nízko. - více zde