Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budeme nakupovat na západě, hrozí Škoda

  14:33aktualizováno  14:33
Už podruhé v krátké době si mladoboleslavská automobilka stěžuje na silnou korunu. Jestliže při prvních historických maximech během října varoval šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek před nízkými zisky z dovozu, dnes už jsou prý ohroženi i domácí dodavatelé.

Další posílení koruny, které smazalo i zásah centrální banky, nutí firmu k úvahám o změně dodavatelů. Mluvčí škodovky Milan Smutný varoval, že negativní trend může vést i ke změně struktury dodavatelů na úkor tuzemských firem.

Automobilka zatím vzhledem k výhodným cenám a srovnatelné kvalitě nakupuje 60 procent materiálu u domácích výrobců. Pokud ale bude koruna dál výrazně posilovat, hrozí podle Smutného vyrovnání nebo dokonce převýšení cen zahraničních dodavatelů.

O posílení koruny
čtěte ZDE.

"V takových případech bychom museli začít nakupovat ze západu," prohlásil Smutný. Momentální pokles zájmu o automobily podle Smutného neumožňuje firmě zvýšit cenu automobilů, což by mohlo zisky kompenzovat.

Loni Škoda Auto materiál od 303 tuzemských firem, například autobaterie z Akumy Mladá Boleslav, sedadla od výrobce Johnson Controls či světla od Helly Mohelnice.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Ředitel cukrovarnické společnosti Tereos TTD v Dobrovicích Oldřich Reinbergr.
Cukr je nejzdravější sladidlo. Zlevnit nemůžeme, říká šéf cukrovaru

Evropu zaplavuje levný cukr. Už teď je ho nadbytek a po ukončení kvót v sobotu bude komodity razantně přibývat. Dlouhodobý tlak na cenu může některé evropské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.