Pischetsrieder na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu řekl, že si v dnešní době žádný podnik nemůže dovolit slíbit, že nebude propouštět. Jeho názory odrážejí podobná stanoviska, která je mezi šéfy německých firem slyšet stále častěji: tedy, že je nutné přistoupit k reformám, mnohdy i bolestivým.
Pischetsrieder se takto vyjádřil jen pár dnů před volbami, které se de facto změnily v referendum o nových pracovních zákonech. Většina Němců se totiž podle průzkumů bude rozhodovat právě podle toho, co jim kandidáti slíbí v oblasti zaměstnanosti a pracovních podmínek.
Německé firmy se v minulosti hodně spoléhaly na pomoc vlády, ale nyní si uvědomují, že změny pracovního práva jsou pro ně často na obtíž. Zpravidla totiž platí, že pracovní zákony firmám znesnadňují propouštění.
"Musíme to zlepšit. Když máte ztráty, už si nemůžete dovolit financovat pracovní místa," poznamenal šéf největší automobilky v Evropě, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto.
Volkswagen má ale na domácím německém trhu těžkou pozici, protože se smluvně zavázal, že prakticky až do roku 2011 nebude propouštět.
Pischetsrieder ale naznačil, že Volkswagen svému závazku možná nebude ochoten dostát beze zbytku. Na otázku Wall Street Journal ohledně slibu totiž odpověděl: "To si nikdo nemůže dovolit."
Němci se přitom v posledních dnech před volbami stále častěji zaměřují na neúměrně vysokou nezaměstnanost.