Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost je v mobilním internetu

  15:45aktualizováno  15:45
Přežití telekomunikačních společností v bezdrátové budoucnosti je zajištěno pouze v případě jejich přechodu na princip business-to-business (B2B) "m-commerce". Předseda poradenské firmy KPMG Global Communications Roger Amos varoval telekomunikační společnosti, aby se nenechaly unést vlastním nadšením z nové technologie. „V současné době telekomunikační společnosti tvrdě bojují o nové UMTS licence. Ve Velké Británii se veřejné soutěže o nové sítě vyznačovaly neobyčejně silnou konkurencí a nebývalými cenami. Operátoři vědí, že bez m-commerce nepřežijí. To by ale nemělo být důvodem k zaměření převažující části zájmu jen na získání této nové technologie."

„Budoucnost patří m-commerce, a proto největší podíl z výnosů budou mít poskytovatelé internetových služeb a informačních servisů. Přežít a prosperovat ve světě m-commerce znamená poskytovat výhradně ty informace a služby, které zákazníci požadují," tvrdí Amos.

Telekomunikační společnosti jsou v současnosti nadšeny možnostmi poskytování informací o počasí, aktuálního stavu na burze cenných papírů či prováděním bankovních transakcích prostřednictvím mobilního telefonu.

Není pochyb, že první vlna zákazníků, využívajících možností mobilního internetu, bude mít zájem především o služby tohoto typu. Skutečnou hnací silou a pravým důvodem vzniku m-commerce jsou B2B aplikace.

Podniky budou m-commerce využívat ke snižování nákladů na infrastrukturu, k poskytování personalizovaných služeb a k efektivnějšímu řízení vlastních lidských zdrojů.

Zaměstnanci budou pracovat doma či v terénu, vybaveni přenosnými zařízeními, integrujícími vlastnosti mobilních telefonů a notebooků.

Budou tak schopni osobně poskytovat klientům individuální služby nejvyšší kvality, přičemž budou mít k dispozici veškeré zázemí a zdroje informací své společnosti.

Mohou tak poskytovat jednotné, vysoce kvalitní a aktuální informace z centrální databáze, zjišťovat ceny, objednávat materiál a rezervovat služby.

Je zajištěna schopnost poskytnutí jakékoli služby, kdykoli a kdekoli a jsou splněny veškeré požadavky, obsažené v pojmu „služba zákazníkům“, včetně snížení celkových nákladů vzhledem k omezeným výdajům na infrastrukturu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček
Ani elektřina, ani plyn. Budoucností jsou spalovací motory, říká plynárník

Neuplyne týden, aniž by nějaký významný politik neohlásil přechod k elektromobilitě. O konci spalovacích motorů se stále častěji mluví i v automobilkách. Ale...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.