Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budvar si připsal další porážku rivala z USA. Uspěl v Británii

  10:54aktualizováno  10:54
Budějovický Budvar vyhrál další z mnoha sporů s americkou pivovarnickou skupinou Anheuser-Busch. Zahraniční firmě se nelíbilo, že český pivovar užívá značku Budweiser v Británii. Soudní dvůr EU na tom ale nevidí nic špatného.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: MF DNES

Budvar chtěl českému pivovaru zakázat používání značky Budweiser v Británii. Podle tribunálu k tomu ale není důvod.

Známku Budweiser v Británii mohou používat obě firmy. Jako první o ni požádal Anheuser-Bush, Budvar tak učinil později. Soudy pak rozhodly, že si ji mohou ponechat obě.

Konkurent české firmy se ale po nějaké době obrátil na britský soud s tím, že chce, aby Budvar známku používat v Británii nemohl. Britský tribunál následně požádal evropskou justici o radu.

Soud EU sídlící v Lucembursku uvedl, že britští spotřebitelé jasně vnímají rozdíly mezi pivy obou firem a že není důvod, proč známku Budweiser české společnosti v Británii zakázat.

"Soudní dvůr tak konstatoval, že za okolností projednávané věci souběžné poctivé a dlouhodobé užívání obou dotyčných totožných ochranných známek nezasahuje nebo není schopné zasáhnout do základní funkce starší ochranné známky společnosti Anheuser-Busch. Není tudíž namístě prohlásit neplatnost pozdější ochranné známky ´Budweiser´, zapsané ve Spojeném království ve prospěch společnosti Budvar," uvedl tribunál v prohlášení k rozsudku.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.