Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budvar: tučné zisky, žádné dluhy

  0:01aktualizováno  0:01
Lidé z Budějovického Budvaru tvrdí, že obchodního úspěchu dosáhli díky zachování tradičních postupů při výrobě piva. Pivovar například stále používá při vaření přírodní chmel. Nejen varna skrývá pod pokličkou překvapení, zvláštní je také pohled do účetních knih třetího největšího domácího pivovaru.

Budvar trvale vykazuje ohromné zisky v řádech stovek milionů korun. A třebaže každoročně investuje do svého rozvoje sumu okolo dvou set milionů, nemá ani korunu dluhů. Mimořádně ziskový podnik si nemusí půjčovat peníze v bankách, všechny záměry si platí ze svého.

Proto po loňském poklesu zisku způsobeném záplavami a silnou korunou si finanční ředitel Petr Jánský mohl dovolit podotknout: "Stále zůstáváme ekonomicky a kapitálově silní, nemusíme omezovat investice ani marketingové výdaje."

Pivovar zaměstnávající 600 lidí stále zůstává národním podnikem. Ziskový podnik již několik let spravují manažeři v čele s ředitelem Jiřím Bočkem. Zatímco ještě před deseti lety Budvar uvařil 640 tisíc hektolitrů piva, loni už to bylo dvakrát tolik. Tržby za tu dobu vzrostly z jedné miliardy na 2,3 miliardy.

Hlavním zdrojem tučných příjmů je zahraničí, kam putuje skoro polovina produkce. V cizině je ležák Budweiser Bier považován za exkluzivní pivo a zákazníci jsou ochotni si za něj připlatit.

Budvar je po skupině Plzeňského Prazdroje druhým největším tuzemským exportérem piva. Klíčovými zahraničními trhy jsou Německo a Velká Británie. Pod náhradním názvem "Czechvar" vyváží i do Spojených států, kde pod značkou Budweiser prodává pivo hlavní soupeř o světové trhy americký kolos Anheuser-Busch.

S ním vede Budvar soudní spory o značku Budweiser v desítkách zemí po celém světě, které přitahují obrovskou pozornost. Budvar si označení piva nárokuje coby zeměpisné označení místa původu, zatímco Američané tvrdí, že název byl jejich nápad, na který sami přišli a po světě proslavili.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel cukrovarnické společnosti Tereos TTD v Dobrovicích Oldřich Reinbergr.
Cukr je nejzdravější sladidlo. Zlevnit nemůžeme, říká šéf cukrovaru

Evropu zaplavuje levný cukr. Už teď je ho nadbytek a po ukončení kvót v sobotu bude komodity razantně přibývat. Dlouhodobý tlak na cenu může některé evropské...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.